Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Phenomenology and Video Games: Embodied Experience
Autoři: Lukic Vladimir
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Scopus : časopis za filozofiju studenata Hrvatskih studija
Strana od-do: 9-20
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Fenomenologie a videohry: Ztělesněná zkušenost Tento článek otevírá možnost, jak můžeme uvažovat o videohrách ve vztahu k hráči. Téma zahrnuje fenomenologickou metodu, kterou nám nabízí Maurice Merleau-Ponty. V tomto ohledu jsou fenomenologie a videohry již po desetiletí komplementární, a proto se mnoho filozofů začalo zabývat tímto tématem na základě teorie ztělesnění. Účelem tohoto článku je zapojit se do této diskuze a představit nový způsob uvažování o vztahu mezi videohrami a ztělesněním – imerzi. Filozofové, kteří se věnují rozšíření Merleau-Pontyho teorie do světa videoher, nevěnují fenoménu imerze dostatečnou pozornost. Hlavním tvrzením tohoto článku je tedy následující – rekonstrukce teorie ztělesnění videoher prostřednictvím zavedení konceptu imerze. videohry; ztělesnění; imerze; Merleau-Ponty; tělo
eng Phenomenology and Video Games: Embodied Experience This paper opens a way in which we can consider video games in the relation to the player. The topic will incorporate a phenomenological method offered to us by Merleau-Ponty. In this regard, phenomenology and video games have been complementary for decades now and, in this regard, many philosophers started considering them from the basis of the embodiment theory. The purpose of this paper is to enter the discussion which is based on the mentioned basis and to introduce the new mode of thinking about the relation between video games and embodiment – immersion. Philosophers concerned with the expansion of Merleau-Ponty’s theory in the world of video games do not give the phenomenon of immersion enough importance. In this regard, the main claim is the following – reconstructing the embodiment theory of video games with an introduction of the concept of immersion. video games; embodiment; immersion; Merleau Ponty; body