Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Experience of Corporal Punishment in Schools
Autoři: Zitková Helena
Rok: 2024
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: IAI Academic Conference Proceedings
Název nakladatele: International Academic Institute
Místo vydání: Skopje
Strana od-do: 89-98
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zkušenosti s tělesnými tresty ve školách Používání tělesných trestů ve školách je závažným pedagogickým problémem. Mnohé studie po celém světě upozorňují na negativní důsledky tělesných trestů a jejich škodlivé dopady na děti. Tato studie si klade za cíl prozkoumat zkušenost s tělesnými tresty ve školách v kontextu České republiky. Navzdory mezinárodním závazkům chránit děti před fyzickým a psychickým násilím mohou někteří čeští učitelé stále používat tělesné tresty, a to kvůli právním nejasnostem a široké společenské akceptaci, zejména v rámci výchovy dětí rodiči. Zjištění studie ukázala, že více než třetina účastníků měla osobní zkušenost s tělesnými tresty ve škole a více než dvě třetiny byly jejich svědky. Studie rovněž odhalila emocionální reakce na tyto zkušenosti, které byly převážně negativní, a poskytla pohled na současné názory respondentů na používání tělesných trestů ve vzdělávacím prostředí. Výsledky studie zdůrazňují potřebu jasnějších právních rámců a zvýšeného povědomí o ochraně dětí před tělesnými tresty ve školách. tělesné tresty; vzdělávací kontext; Česká republika; osobní zkušenost; emocionální reakce
eng The Experience of Corporal Punishment in Schools The use of corporal punishment in schools is a serious pedagogical issue. Many studies worldwide have highlighted the negative consequences of corporal punishment and its harmful effects on children. The present study aims to explore the experience with corporal punishment in schools within the context of the Czech Republic. Despite international obligations to protect children from physical and mental violence, some Czech teachers may still use corporal punishment due to legal ambiguities and wide societal acceptance especially in child rearing by parents. The study's findings indicated that over one third of participants had personally experienced corporal punishment at school, and more than two-thirds had witnessed it occurring. The study also revealed the emotional responses to these experiences, which were predominantly negative, and provided insights into the respondents' contemporary opinions on the use of corporal punishment in educational settings. The findings underscore the need for clearer legal frameworks and increased awareness to protect children from corporal punishment in schools. corporal punishment; educational settings; the Czech Republic; personal experience; emotional responses