Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Motivace a bariéry učitelů k dalšímu profesnímu vzdělávání
Rok: 2023
Druh publikace: výzkumná zpráva
Název nakladatele: Elixír do škol, z.ú.
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Motivace a bariéry učitelů k dalšímu profesnímu vzdělávání Výzkumná zpráva vznikla jako výsledek spolupráce mezi Katedrou sociální a kulturní antropologie Univerzity Pardubice a nevládní neziskovou organizací Elixír do škol. Cílem realizovaného výzkumu bylo získat informace týkající se bariér a motivací učitelek a učitelů základních a středních škol, které ovlivňují jejich rozhodnutí zapojit se do dalšího profesního vzdělávání. Výzkum byl realizován pomocí kvalitativních metod za využití techniky polostrukturovaných rozhovorů. Získané poznatky zahrnují nedostatečné možnosti a časové kapacity pro samostatné další vzdělávání, absence a nenaplňování osobního rozvojového plánu a nedostatku času pro profesní rozvoj v oblasti metodiky a inovativních přístupů k učení v souvislosti s přetížeností pedagogických pracovníků. Uvedená zjištění poslouží k reflexi a k rozvoji programové nabídky zadavatele tak, aby co nejlépe reagovala na realitu vzdělávacího systému a očekávání pedagogů. další vzdělávání pedagogických pracovníků; učitelé základních škol; učitelé středních škol; bariéry vzdělávání učitelů; motivace ke vzdělávání učitelů
eng Motivation and barriers of teachers to further professional education The research report was created as a result of cooperation between the Department of Social and Cultural Anthropology of the University of Pardubice and the non-governmental non-profit organization Elixír do škol. The aim of the conducted research was to obtain information regarding the barriers and motivations of primary and secondary school teachers that influence their decision to engage in further professional education. The research was carried out using qualitative methods using the technique of semi-structured interviews. The findings include insufficient opportunities for independent further education, absence and non-fulfillment of a personal development plan, and lack of time for professional development in the field of methodology and innovative approaches to learning in connection with the overload of teaching staff. The stated findings will be used for reflection and for the development of the client's program offer so that it responds as best as possible to the reality of the educational system and the expectations of pedagogues. further education of teachers; primary school teachers; secondary school teachers; barriers to teacher education; motivation for teacher education