Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Historické souvislosti a současnost vzdělávání studentů se specifickými potřebami se zaměřením na praxi Univerzity Pardubice
Rok: 2022
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami : sborník z Mezinárodní konference pro inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami – ICIPSEN
Název nakladatele: Gaudeamus
Místo vydání: Hradec Králové
Strana od-do: 74-81
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Historické souvislosti a současnost vzdělávání studentů se specifickými potřebami se zaměřením na praxi Univerzity Pardubice Uvedeným příspěvkem autorka reaguje na historické souvislosti a současnou situaci servisních opatření, podpory a pomoci studentům se specifickými potřebami na vysokých školách. Cílem příspěvku je zdokumentovat historii vzdělávací inkluze studentů se specifickými potřebami se zaměřením na konkrétní příklad dobré praxe Univerzity Pardubice. Autorka přistupuje ke zpracování příspěvku z pozice základního teoretického přístupu, který je směrován na teoretické objasnění sledovaných jevů. Při zpracování odborného článku byla metodologicky využita: a) obsahová analýza legislativních norem, strategických dokumentů aktuálně platných v ČR a dostupných odborných pramenů; b) kvantitativní design při zpracování statistických přehledů = počet studentů se specifickými potřebami (SP) na Univerzitě Pardubice (UPa) v letech 2012–2021. Vzdělávací inkluze, vysokoškolský student, Univerzita Pardubice, legislativní dokumenty
eng Historical Context and the Current Situation of Education of Students with Specific Needs, focusing on a Practice at the University of Pardubice In this paper, the author responds to the historical context and the current situation of service measures, support and assistance for students with special needs at universities. The aim of the paper is to document the history of educational inclusion of students with specific needs, focusing on a specific example of good practice at the University of Pardubice. The author approaches the paper from the position of a basic theoretical approach, which is directed towards theoretical clarification of the observed phenomena. The following methodological approaches were used in the preparation of the paper: a) content analysis of legislative norms, strategic documents currently in force in the Czech Republic and available professional sources; b) quantitative design in the preparation of statistical surveys = number of students with special needs (SP) at the University of Pardubice (UPa) in 2012-2021. Educational inclusion, university student, University of Pardubice, legislative documents