Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vysokoškolská speciální pedagogika
Rok: 2022
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Sborník příspěvků z XIV. ročníku konference „Vysokoškolské studium bez bariér"
Název nakladatele: Technická univerzita v Liberci
Místo vydání: Liberec
Strana od-do: 45-52
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vysokoškolská speciální pedagogika Důležitým činitelem vývoje společnosti i ekonomiky je úroveň vzdělávání, kvalita a výkonnost vzdělávacího systému a také to, jak společnost dokáže využít tvůrčího lidského potenciálu všech svých členů, tedy i členů se zdravotními limity. Současnou problematiku inkluzivního vzdělávání a inkluzivní pedagogiky v České republice od edukace v raném věku přes předškolní, základní, sekundární vzdělávání tedy tímto příspěvkem obohacujeme a rozšiřujeme o referenční pole vysokoškolské speciální pedagogiky, zejména její legislativní opory, což je také cílem odborného textu. Zároveň zmiňujeme systémově Bílou knihu terciárního vzdělávání a úvod do problematiky vysokoškolské pedagogiky. Design příspěvku byl zvolen adekvátně tématu. Byla využita obsahová analýza ve vazbě na legislativní normy, strategické dokumenty a další tematický textový materiál. Vysokoškolská speciální pedagogika; Vysokoškolský student; Zdravotní postižení; Speciální vzdělávací potřeby; Legislativní předpisy
eng University Special Education An important factor in the development of society and the economy is the level of education, the quality and performance of the education system, as well as how society can use the creative human potential of all its members, including those with health limits. The current issues of inclusive education and inclusive pedagogy in the Czech Republic, from early childhood education through pre-school, primary and secondary education, are therefore enriched and expanded by this contribution to the field of reference of higher education special education, especially its legislative support, which is also the aim of the technical text. At the same time, we mention the system-wide white paper on tertiary education and an introduction to the issues of higher education pedagogy. The design of the post was chosen adequately to the topic. Content analysis was used in connection with legislative norms, strategic documents and other thematic textual materiál University special education; University student; Disability; Special educational needs; Legislative regulations