Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Les émotions dans la cognition 4E
Autoři: Candiotto Laura
Rok: 2022
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: La cognition incarnée : Un programme de recherche entre psychologie et philosophie
Název nakladatele: Éditions Mimésis
Místo vydání: Sesto San Giovanni
Strana od-do: 139-150
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Emoce v poznávání 4E Cílem tohoto příspěvku je nastínit cesty, kterými se musíme vydat, abychom mohli začít systematicky zkoumat roli emocí v poznávání 4E. Zaměřím se zejména na jejich epistemickou roli, tj. na emoce jako nositele vědění4. Mým důvodem pro zkoumání epistemické role emocí v rámci tohoto výzkumného programu je to, že přisuzuje specifický primát ztělesněné a situační dimenzi poznání. Zkoumání epistemické role emocí v poznávání 4E nám tak umožňuje studovat nejen jejich kognitivní funkci z hlediska reprezentace (jak tomu bylo v klasických kognitivistických studiích), ale také studovat epistemickou roli, kterou hraje afektivní zkušenost jako ztělesněná a situovaná. emoce; Platón; filosofie
eng Emotions in cognition 4E The aim of this contribution is to map out the paths we need to take to begin systematically exploring the role of emotions in 4E cognition. In particular, I will focus on their epistemic role, i.e. by considering emotions as knowledge carriers4. My reason for exploring the epistemic role of emotions within this research programme is that it assigns a specific primacy to the embodied and situated dimension of cognition. Exploring the epistemic role of emotions in 4E cognition thus allows us to study not only their cognitive function in terms of representation (as has been done in classical cognitivist studies), but also to study the epistemic role played by affective experience as embodied and situated. emotions; Plato; philosophy