Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Smysluplné konzultace dítě–rodič–učitel
Autoři: Zitková Helena | Hezká Martina
Rok: 2022
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově
Strana od-do: 301-314
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Smysluplné konzultace dítě–rodič–učitel Tento příspěvek představuje inspirativní a inovativní způsob vedení konzultací ve formě dítě–rodič–učitel na prvním stupni základní školy a proces jejich implementace v praxi. Jedná se o užitečný pedagogický nástroj, který je v době zvětšující se potřeby psychosociální podpory žáků přínosný zejména pro dítě a jeho učení, ale zároveň je cenným zdrojem informací pro rodiče dítěte a samotného učitele. V bezpečném prostředí založeném na všestranné respektující komunikaci dítě na základě vlastního sebehodnocení seznamuje rodiče s procesem a výsledky svého učení. Naše zkušenost ukazuje, že takto vedené konzultace podporují emocionální stabilitu dětí, a za užitečné, smysluplné a přínosné je považují všechny zúčastněné strany. rodičovské konzultace; aktivní účast dítěte; respektující komunikace
eng Meaningful child-parent-teacher conferences This paper presents an inspiring and innovative way of conducting child-parent-teacher conferences at primary school and describes the process of their implementation in practice. This format for conferences represents a useful pedagogical tool, which is beneficial especially for the child and their learning, but is also a valuable source of information for both the child’s parents and the teacher. In a safe environment based on respectful communication, the child shares their ideas about the process and results of their learning. Our experience shows that such child-parent-teacher conferences support the emotional stability of a child and are considered useful, meaningful, and beneficial by all the participants involved. parent conferences; active participation of the child; respectful communication