Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Šest klíčů k bezpečnému a podnětnému prostředí pro učení
Autoři: Zitková Helena | Hezká Martina | Zrůstová Kristýna
Rok: 2022
Druh publikace: ostatní - článek
Název zdroje: Prevence
Strana od-do: 26-29
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Šest klíčů k bezpečnému a podnětnému prostředí pro učení Škola nemá být nebezpečným bitevním polem, kde jsou vítězové a poražení. Má být hřištěm, cvičištěm, pískovištěm (nebo jakkoliv jinak ji metaforicky pojmenujeme), kde mohou žáci v bezpečném prostředí za podpory učitele plně rozvíjet svůj potenciál, zkoušet a chybovat, tvořit, spolupracovat, učit se, otevírat situace z běžného života, vymýšlet a hledat různé cesty a různá řešení, získávat zkušenosti a osvojovat si dovednosti potřebné ke spokojenému a naplněnému životu. bezpečné prostředí; respekt; autonomie; smysluplnost; předvídatelnost; nezraňující komunikace
eng Six keys towards a safe and stimulating learning environment The school should not be a dangerous battlefield where there are winners and losers. It should be a playground, training ground, sandpit (or whatever we call it metaphorically), where students in a safe environment with the support of the teacher can fully develop their potential, try and make mistakes, create, cooperate, learn, meet situations from everyday life, invent and search for different paths and different solutions, gain experience and acquire the skills needed for a happy and fulfilling life. safe environment; respect; autonomy; meaningfulness; transparency; non-violent communication