Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Tatort Tschechien: Deutsch im toten Winkel
Autoři: Čapek Jan
Rok: 2020
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Germanistinnen und Germanisten im Beruf – zwischen Ausbildung und Realität
Název nakladatele: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Místo vydání: Lodž
Strana od-do: 23-34
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Místo činu Česká republika: němčina v mrtvém úhlu Článek popisuje tendence a situaci němčiny jako vyučovacího jazyka v českém školství a srovnává ji s potřebami ekonomiky, které jsou mnohem vyšší, než kolik absolventů produkuje školský systém. Hodnotí se současná situace na trhu práce v ČR, kde chybí nejen specialisté s odpovídající znalostí němčiny, ale i další pracovníci. Tento jasný rozpor mezi počtem žáků a studentů s požadovanými znalostmi němčiny (základní školy, střední školy, univerzity) a požadavky hospodářství a administrativy (průmyslové skupiny, energetika, banky, obchod, státní správa a archivy) je prokazatelně oprávněný. Na případové studii call center je vysvětleno, jak je třeba stávající germanisty vyškolit a zapracovat či přivézt ze zahraničí. němčina; Česká republika; školní systém; trh práce; profesionalita; znalost němčiny; profesní zkušenosti; školský systém.
eng Crime scene in the Czech Republic: German in the dead corner The article describes the level and the tendencies of German as a language of instruction in the Czech school system and compares them with the needs of business that are much higher than the school system provides. The current situation on the labour market in the Czech Republic, where not only skilled workers with the appropriate knowledge of German, but also other workers are missing, is evaluated. This obvious discrepancy between the number of pupils and students (primary schools, secondary schools, universities) who have an adequate command of German and the number of staff that is required by business and administration (industrial production, energy industry, banks, trade, state administration and archives) is proved and justified. The case example of call-centres explains how the current German speaking employees have to be trained, or some other ones have to be brought from abroad. German; Czech Republic; school system; labour market; knowledge of German; business.