Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Assessment and Grading - Perception of Pre-Service English Teachers
Autoři: Zitková Helena
Rok: 2021
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Hradec Králové Journal of Anglophone Studies
Strana od-do: 31-55
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení a známkování - vnímání budoucích učitelů Tento článek si klade za cíl prozkoumat vnímání hodnocení a klasifikace testu očima budoucích učitelů angličtiny. Téma je nejprve zasazeno do širšího kontextu moderních přístupů v přípravném vzdělávání učitelů, dále text pojednává o hodnocení a následně je problematika zúžena na samotné hodnocení a klasifikaci testu. V následující části textu je představena výzkumná sonda, jejímiž účastníky byli studenti druhého ročníku bakalářského studia Anglický jazyk ve vzdělávání. V rámci rozvoje jejich profesních kompetencí byli studenti požádáni, aby vyhodnotili a oznámkovali identický test, prodiskutovali své postupy a následně je reflektovali. Za výzkumný nástroj byl zvolen dotazník. Výsledkem analýzy dat z dotazníku je empiricky podložená zakotvená teorie. Zjištění ukazují, že oslovení budoucí učitelé považují hodnocení a klasifikaci testu za složitý a obtížný proces, který je zpočátku založený zejména na jejich dosavadní zkušenosti s hodnocením a známkováním. Po prožitku hodnocení, společné diskusi a reflexi si studenti uvědomili potřebu přehodnocení jejich současného vnímání problematiky. hodnocení; klasifikace; přípravné vzdělávání učitelů
eng Assessment and Grading - Perception of Pre-Service English Teachers This article aims to explore test evaluation through the eyes of future English teachers. Firstly, the topic is linked to the wider context of modern approaches to future teacher education and school evaluation and then narrowed to test evaluation itself. Secondly, a survey, whose participants were second-year undergraduate prospective teachers, is introduced. As a part of developing their assessment literacy, they were asked to assess and grade a progress test, discuss it in the class and then reflect on the experience. The analysis of the data from the respondents’ handouts and open‐ended questionnaire items followed a constant comparative analysis and the result is an empirically grounded theoretical framework on pre-service teacher perception of assessing and grading. The findings show that the investigated pre-service teachers find evaluation a complex and difficult process and based on their experience of assessing and grading the identical test, they feel the urge to reconsider their current perception. assessment; grading; pre-service teachers