Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Individualizované a personalizované dobrovolné "domácí úkoly"
Autoři: Zitková Helena | Hezká Martina
Rok: 2020
Druh publikace: ostatní - článek
Název zdroje: Třídní učitel a vedení třídy
Strana od-do: 12-13
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Individualizované a personalizované dobrovolné "domácí úkoly" Přirozeností dítěte a jeho vnitřní motivací je touha objevovat, dozvídat se a učit se novým věcem, pro kterou je zároveň velmi důležité pozitivní a bezpečné prostředí. Povinnost vypracovat a přinést domácí úkol toto bezpečné prostředí narušuje, protože v případě nesplnění této povinnosti vyplývají pro dítě důsledky například v podobě špatné známky, černého puntíku či poznámky, rozzlobeného učitele nebo rodiče, což v dítěti může vyvolat strach. Tento strach následně může jeho vnitřní motivaci zabrzdit nebo úplně zastavit. Z toho vyplývá, že základním předpokladem pro to, aby domácí úkoly vycházely z vnitřní motivace žáků a podporovaly tak jeho učení, je to, že nebudou povinné, ale dobrovolné. dobrovolné domácí úkoly; individualizace a personalizace
eng Individualized and personalized voluntary "homework" The nature of the child and his inner motivation is the desire to discover and learn new things, for which a positive and safe environment is very important. The obligation to do homework undermines this safe environment, because failure to do so will have consequences for the child, such as a bad grade, a black dot or note, an angry teacher or parent, which can cause fear in the child. This fear can then slow down or stop his inner motivation. It follows that the basic precondition for homework to be based on learners' internal motivation and thus support their learning is that homework will not be compulsory but voluntary. voluntary homework; individualization and personalization