Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

ANALYTICKÉ DISPOZÍCIE VIZUÁLNEJ ETNOGRAFIE
Autoři: Durňak Milan
Rok: 2019
Druh publikace: ostatní - dizertace
Název nakladatele: Univerzita Karlova. Filozofická fakulta
Místo vydání: Praha
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Analitické dispozice vizuální etnografie Virtuální a digitální etnografie zárověň směřuje naši pozornost na změnu povahy našeho terénu. V audiovizuálních projektech se v práci snažím reflektovat různé analyticko-interpretační přístupy a metody. V projektu Muzikanti si kladu otázky, jakým způsobem zpracovávat téma lidových muzikantů ze severovýchodního Slovenska, jejich reprezentace vystupují ve světě plném otevřenosti, propojenosti a sdílení. V experimentálním filmovém projektu Watching Last Judgement se snažím hledat cesty pro zprostředkování smyslové zkušenosti ve specifickém prostoru, propojujícím sakrální a profánní místa historického kláštera v rumunské Voroneži. V posledním projektu, kterému v této dizertační práci věnuji své analytické úvahy je filmový projekt Jožka, ve kterém se střetává přístup angažovaného uměleckého režiséra a observační modus mojí kinematografické pozice. Etnografie; Film; Vizuální antropologie
eng Analytical dispositions of visual ethnography At the same time, virtual and digital ethnography focuses our attention on changing the nature of our terrain, which needs to be taken into account immediately in our research. In some audio-visual projects I try to reflect different analytical-interpretative approaches and methods. In the project “Musicians” I ask questions how to process the theme of folk musicians from northeastern Slovakia, whose representations appear in a world full of openness, interconnection and sharing. In the experimental film project Watching Last Judgment I try to find ways to mediate sensory experience in a specific space connecting the sacred and profane places of the historic monastery in Voronet, Romania. In the last project I devote my analytical reasoning to this dissertation is the film project Jožka, in which the engaging artistic director meets the observational mode of my cinematographic position. Ethnography; Film; Visual anthropology