Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Terapeutická komunita ako model inkluzívneho prístupu v špeciálnych výchovných zariadeniach
Rok: 2019
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Psychológia inkluzívnej školy
Název nakladatele: IPV Inštitút priemyselnej výchovy a Paneurópska vysoká škola
Místo vydání: Žilina
Strana od-do: 53-58
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Terapeutická komunita jako model inkluzivního přístupu ve speciálních výchovných zařízeních Autor předkládá model terapeutické komunity jako model inkluzivní edukace ve speciálních výchovných zařízeních. Uvádí nezbytné podmínky k tomu, aby takový model nejen fungoval, ale byl i funkční. Za nejdůležitější terapeutický prostředek považuje vztah mezi pracovníkem (pracovníky) a dětmi. Nosnými prvky práce jsou přijetí - sdílení (otevřenost) - participační partnerství - bezpečí - zažití úspěchu - růst (rozvoj). komunita; terapeutický pár; inkluze; rituály
eng Therapeutic community as a model of inclusive approach in special educational institutions The author presents the model of the therapeutic community as a model of inclusive education in special educational institutions. It states the necessary conditions for such a model not only to function, but also to be functional. He considers the relationship between the worker (s) and children to be the most important therapeutic agent. The core elements of the work are acceptance - sharing (openness) - participatory partnership - safety - experiencing success - growth (development). community; therapeutic couple; inclusion; rituals