Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Alternatives dans les processus d´éducation en république tchèque: historie et situation actuelle
Autoři: Tomková Anna | Rýdl Karel
Rok: 2017
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Les écoles et pédagogies „différentes“ : approches internationales
Název nakladatele: L´Harmattan
Místo vydání: Paříž
Strana od-do: 155-173
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Alternativy v procesech vzdělávání v České republice – historie a aktuální situace Tento příspěvek představuje vývoj alternativních škol v České republice od počátku 20. století. Po představení hlavních aktérů reformního hnutí škol po roce 1918 se autoři soustředí na pedagogické alternativní směry a inovativní programy, které se rozvíjejí od roku 1989. Ukazují, za jakých podmínek mohou určité principy těchto škol mít vliv na většinové školy. Pedocentrismus; hnutí nové výchovy; alternativní školy; inovativní programy; reforma školství; Československo; Česká republika
eng Alternatives in processes of education in the Czech Republic – history and current situation This contribution presents the development of alternative schools in the Czech Republic since the beginning of the 20th century. After the presentation of main actors of reform movement of schools after 1918, authors concentrate on pedagogical alternative directions and innovative programs which have been developing since 1989. They show under what conditions certain principles of these schools may have the influence on mainstream schools. Pedocentrism; movement of new education; alternative schools; innovative programs; reform of education; the Czechoslovakia; the Czech Republic