Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Inkluzivní edukace v kontextu sociální služby „raná péče“ v České Republice
Rok: 2017
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Jest człowiek z niepełnosprawnością : pola refleksji
Název nakladatele: SILVA RERUM
Místo vydání: Poznaň
Strana od-do: 159-166
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Inkluzivní edukace v kontextu sociální služby „raná péče“ v České Republice Příspěvek podává informace o realizaci rané péče v České republice. Na krátké úvodní informace o rané intervenci v Evropě navazují další kapitoly týkající se České republiky. Jedná se o oblast sociální politiky jako součásti sociální opory rodiny s dítětem s postižením či ohrožením raného věku. Dále jsou popsány historické etapy rané péče, na které navazuje aktuální stav rané péče v České republice. Vzhledem k tomu, že v České republice jsou poskytovány služby sociální prevence rané péče převážně nestátní neziskové organizace, je tomuto nestátnímu neziskovému sektoru věnována náležitá pozornost. Poslední kapitola představuje ranou péči jako prostředek významného startu pro inkluzivní edukaci. Sociální služba; Inkluzivní edukace; Raná péče; Sociální opora; Dítě; Postižení; Rodina; Neziskový sektor
eng Inclusive education in the context of social services „early intervention“ in the Czech Republic The following contribution provides information on the implementation of early intervention in the Czech Republic. The introduction gives concise information about the early intervention in Europe, which is followed by other chapters dealing with the situation of the early intervention in the Czech Republic. Specifically, these chapters deal with the area of social policy as a part of social support for families with children with disabilities or threats at a very early age. The contribution further describes historical stages of the early intervention, which is followed by the current state of early intervention in the Czech Republic. Considering the fact that the social prevention services of early intervention are provided primarily by NGOs in the Czech Republic, it is paid careful attention to this non-governmental sector in this paper. The final chapter presents the early intervention as a means for a significant start for an inclusive education. Social service; Inclusive education; Early intervention; Social support; Child; Disability; Family; Nonprofit sector