Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice - příklad dobré praxe Univerzity Pardubice
Rok: 2016
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Revue sociálnych služieb
Strana od-do: 52-61
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Podpora studentů se specifickými vzdělávacími potřebami na vysokých školách v České republice - příklad dobré praxe Univerzity Pardubice Nevyřazování osob s handicapem z hlavního společenského proudu je téma s vysokou prioritou napříč všemi věkovými kategoriemi. Inkluzivní směr vzdělávání je nejen v České republice, ale i v dalších vyspělých zemích světa a Evropy legislativně ukotven v Úmluvě o právech osob se zdravotním postižením. Cílem příspěvku je analyzovat současnou problematiku inkluzivního vzdělávání v České republice v kontextu terciární systému a konkrétně demonstrovat aktuální stav na příkladu dobré praxe Univerzity Pardubice. Inkluze; Vzdělávání; Osoba s postižením; Terciární vzdělávání; Univerzita Pardubice
eng Support for students with specific educational needs at universities in the Czech republic – an example of good practice the University of Pardubice Inclusion of persons with disabilities from the main social stream is a topic of high priority across all age categories. Inclusive the direction of education is not only in the Czech republic but also in other developed countries of the world and Europe legislatively anchored in the Convention on the rights of persons with disabilities. The objective of the paper is to analyze the current issues of inclusive education in the Czech republic in the context of the tertiary system and, specifically, to demonstrate the current state of the example of good practice the University of Pardubice. Inclusion; Education; Person with disabilities; Tertiary education; University Pardubice