Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Hodnocení v současné škole
Autoři: Zitková Helena | Hezká Martina
Rok: 2017
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení v současné škole Oblast hodnocení žáků nepochybně patří k aktuálním tématům českého školství. Zatímco ve většině škol doposud převládá tradiční hodnocení známkami s převahou uplatňování sociálně-vztahové normy, tj. vzájemného porovnávání mezi žáky, některé školy jsou přesvědčeny, že efektivní evaluace spočívá v aplikaci individuální vztahové normy, a přiklánějí se tak k hodnocení slovnímu a formativnímu, přičemž zároveň přikládají velký význam sebehodnocení žáků. Cílem příspěvku je zaměřit se na legislativní ukotvení, funkce a typy hodnocení s ohledem na jeho objektivitu a subjektivitu, a také poukázat na absurdní situace, které mohou v souvislosti s hodnocením žáků ve škole vzniknout. legislativní ukotvení hodnocení v ČR; formativní hodnocení; individuálně-vztahová norma; klasifikace