Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Strategie a perspektivy českých nakladatelství literatury pro děti a mládež po roce 2000 s přihlédnutím k problematice e-knih
Autoři: Malý Radek
Rok: 2016
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Literární archiv
Strana od-do: 244-253
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Strategie a perspektivy českých nakladatelství literatury pro děti a mládež po roce 2000 s přihlédnutím k problematice e-knih Příspěvek se zabývá současnou situací na českém nakladatelském poli s dětskou knihou. Tato situace je průsečíkem některých pozoruhodných vývojových tendencí: příklon k tzv. all-age book (kniha jako výtvarný artefakt bez jasného věkového zacílení recipienta); důraz na výtvarné a interaktivní pojetí knihy a příklon k intermedialitě. Příspěvek představuje nejvýznamnější české zástupce takto pojatých knih (Petr Nikl aj.) i na malé nakladatele (Meander, Baobab) ve srovnání s obřími koncerny (Albatros Media). Komentována je i situace českých e-knih pro děti a příčiny spíše konzervativního přístupu českých nakladatelů k této problematice. nakladatelství; dětská kniha; e-kniha
eng Strategy and prospects of Czech publishing house of literature for children and youth in the 2000s with regard to the issue of e-books The paper deals with the current situation on the Czech publishing field, a children's book. Tato situation is the intersection of some notable trends: the tendency towards so-called. all-age book (the book as an artistic artifact without a clear target recipient of age); emphasis on the visual concept of Interactive Books and towards intermediality. Post is the most significant Czech representative thus conceived books (Petr Nikl etc.). Even small publisher (Meander, Baobab) compared to giant corporations (Albatros Media). The situation is commented Czech e-books for children and causes more conservative approaches Czech publishers to this issue. publisher; childernbook; e-book