Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Singing with The Beatles
Autoři: Zitková Helena | Vít Marek
Rok: 2016
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Teaching Together, Learning Together. English Language Teaching Ideas
Název nakladatele: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre
Místo vydání: Nitra
Strana od-do: 142-148
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Zpívání s The Beatles Ve využívání hudby, zejména písní, v hodinách anglického jazyka vidíme velký potenciál. Jsme přesvědčeni, že písně mohou sloužit jako efektivní didaktický prostředek k rozvoji všech aspektů komunikační kompetence, tj. lingvistické, sociolingvistické a pragmatické dle CEFRu (2001). Tato hodina se zaměřuje zejména na fonologické, lexikální, sémantické a funkční aspekty komunikační kompetence. V rámci všech aktivit využitých v této hodině jsou rozvíjeny všechny řečové dovednosti (poslech, čtení, mluvení a psaní), stejně jako vybrané jazykové prostředky (výslovnost a slovní zásoba). Kromě toho věříme, že písně jsou výborným studijním materiálem, který zůstává v hlavách studentů i po skončení hodiny, proto je také jedním z cílů hodiny zapamatovat si slova písně nazpaměť. Díky tomu si studenti procvičí výslovnostní aspekty, slovní zásobu, gramatické struktury apod. Píseň může být také vhodným vodítkem pro následující hodiny (při výuce nových gramatických struktur, výslovnostních aspektů atd.) hudba v ELT; rozvoj komunikační kompetence
eng Singing with The Beatles There is great potential in using music, songs in particular, in English language lessons. We are persuaded that songs may work as an effective tool when teaching English to develop all the aspects of Communicative Language Competence (CLC), i.e. Linguistic, Sociolinguistic and Pragmatic according to CEFR (2001). This lesson focuses mainly on phonological, lexical, semantic and functional aspects of CLC. Then, all four skills (listening, reading, speaking and writing) as well as language components (pronunciation and vocabulary) are covered by the activities used in this lesson. Apart from that, it is important for the learners to remember the lyrics by heart, because we believe that a song serves as a study material that will stay in their heads long after the end of the class. Thanks to this, they will practice pronunciation features, vocabulary, grammar patterns, chunks of language etc. The song can also function as a reference point for future classes (e.g. when teaching new grammar, pronunciation features etc.) music in ELT; development of Communicative Language Competence