Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Služba sociální prevence raná péče – alternativa pro ústavní péči i výzva pro sociální pedagogiku
Rok: 2015
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Sociální pedagogika
Název nakladatele: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Místo vydání: Zlín
Strana od-do: 51-63
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Služba sociální prevence raná péče – alternativa pro ústavní péči i výzva pro sociální pedagogiku Služba sociální prevence raná péče dle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění, je významnou alternativou pro ústavní péči a zároveň výzvou pro sociální pedagogiku, protože dítě ohrožené (v našem pojetí nedonošené, předčasně narozené, s nízkou porodní hmotností, s vrozenou vývojovou vadou, se zdravotním postižením, chronickým onemocněním apod.), to je problém se složitou strukturou, který nepostihuje pouze matku a dítě, ale významně se dotýká rodiny, rodinného systému, širšího okolí, odborné i laické veřejnosti včetně sociální politiky. Při jeho řešení je nutný komplexní přístup a zohlednění preventivního sociálně edukačního zaměření sociální pedagogiky, což analyzuje příspěvek. raná péče; ohrožené dítě; rodina; sociální služba; mezirezortní spolupráce; interdisciplinární tým
eng Service of social prevention early care – Alternative to institutional care as well as challenge for cocial pedagogy The service of social prevention early care according to Act no 108/2006 Sb. on social services, as amended, is an important alternative to institutional care and at the same time a challenge for social pedagogy, because a child at risk (in our concept, premature, preterm, with low birth weight, with a congenital developmental defect, with a disability, chronic illness, etc.) represents a problem with a complex structure, which affects not only the mother and the baby, but also significantly affects the family, the family system, the wider environment, the professional and lay public, including social policy. To resolve it there is a need for a comprehensive approach and a consideration of the preventive socio-educational orientation of social pedagogy, which analyses the contribution. early intervention; vulnerable child; family; social service; interdepartmental cooperation; interdisciplinary team