Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Religion(s) in Videogames. Historical and Anthropological Observations
Autoři: Testa Alessandro
Rok: 2014
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Heidelberg Journal of Religions on the Internet
Název nakladatele: University of Heidelberg
Místo vydání: Heidelberg
Strana od-do: 249-278
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Náboženství videoher. Historické a antropologické pozorování. Tato studie je pokusem řešit otázku, jak jsou náboženské reprezentace používány a reprodukovány v žánru fantasy a v historických videohrách. Může být užitečné chápat "hraní" jako sociální praxi, ale také pochopit, zda může představovat formu historických znalostí, jak se v poslední době tvrdí. Existují přesvědčivé důkazy o společenském významu "her" a jeho vlivu na formování populárních a globálních představ, zejména pro mladou generaci. Současný výzkum v sociálních vědách tento závěr spíš potvrzuje, i když vědecký zájem o videohry je relativně nový a ještě probíhají diskuse o metodách výzkumu. V důsledku toho narůstá počet literatury zabývající se těmito otázkami. Několik příkladů známých a úspěšných počítačových her budou považovány za důkazy, které byly zkoumány a interpretovány tak, aby bylo možné zjistit reprezentace a poetiku, založenou na odkazech k náboženství a k náboženským funkcím videoher. Náboženství; Nová náboženská hnutí; Videohry; Populární kultura; Fantasy
eng Religion(s) in Videogames. Historical and Anthropological Observations This study is an attempt to address the issue of how the religious representations used and reproduced in fantasy and historical videogames can be useful to understand “gaming” as a social practice but also to understand whether they can constitute a form of historical knowledge, as it has recently been claimed. There is overwhelming evidence regarding the social relevance of “gaming” and its impact on the shaping of popular and global imaginaries, especially for young generations. Current research in social sciences seems to validate this conclusion, although the scientific interest for videogames is relatively recent, as its object of interest, and there is still an on-going debate about research methods. As a consequence, there is a rapidly growing literature focusing on these and similar questions. Several examples of well-known and best-selling computer games will be treated as evidence to be interrogated and interpreted in order to discern the representations and poetics which are at the basis of the use and appeal of religions and religious features in videogames. Religion; New Religious Movements; Videogames; Popular Culture; Fantasy