Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Possibility Readings of CAN and MAY and Their Potential Interchangeability
Autoři: Huschová Petra
Rok: 2014
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Brno Studies in English
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 89-104
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Možnostní významy modálních sloves CAN a MAY a míra jejich synonymie Článek se zabývá možnostními významy anglických modálních sloves CAN a MAY v textech současné britské angličtiny a řeší otázky týkající se užití a výskytu těchto modálních sloves s ohledem na stylistické aspekty a stupeň formálnosti textu. Analýza vybraných textů se zaměřuje na výskyt možnostních významů těchto sloves především z pohledu synonymie, tzn. že se pokouší ukázat do jaké míry jsou jednotlivé významy zaměnitelné a v čem se naopak liší. Cílem článku je tedy charakterizovat faktory ovlivňující výskyt a interpretace CAN a MAY v psaném jazyce a zhodnotit míru synonymie jejich možnostních významů v různých registrech . epistémická možnost; deontická možnost; modální sloveso CAN; modální sloveso MAY; synonymní významy; stupeň formálnosti textu
eng Possibility Readings of CAN and MAY and Their Potential Interchangeability This paper is concerned with possibility meanings of the English modal auxiliaries CAN and MAY in contemporary written British English. It reviews the issues relating to their usage and distribution on the basis of a qualitative analysis, with regard to the degree of formality and stylistic stratification. The analysis focuses on the occurrences of CAN and MAY conveying possibility from the viewpoint of supposedly competing forms and attempts to demonstrate to what extent the senses involved are synonymous and in what way they are distinct. The paper thus aims to discuss the factors governing the interpretation and distribution of CAN and MAY in written language and summarizes the usage of their possibility meanings in different registers. epistemic possibility; root possibility; the modal verb CAN; the modal verb MAY; overlapping senses; degree of formality