Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výchova a vzdělávání dívek na cestě k moderní občanské společnosti. Genderové a sociální aspekty procesu socializace mládeže v období 1774-1868
Rok: 2013
Druh publikace: odborná kniha
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výchova a vzdělávání dívek na cestě k moderní občanské společnosti. Genderové a sociální aspekty procesu socializace mládeže v období 1774-1868 Tato publikace se zabývá vzděláváním dívek, resp. mládeže a genderovými rolemi v období 1774 - 1868. Je zaměřena na střední vrstvy, především na prostředí městských a venkovských řemeslníků. Částečně se zabývá i akademickými rodinami a nižšími vrstvami. Na základě analýzy dobové didaktické literatury, beletrie a korespondence jsou definovány dobové požadavky na ženy a jejich vzdělání s ohledem na jejich roli v rodině a společnosti. Publikace se zabývá genderovými aspekty výchovy dětí v rodině, rolí matky a otce při výchově. Také se zaměřuje na význam náboženství, školní výuky a čtení v rámci procesu socializace dívek. výchova; vzdělávání; škola; rodina; dětství; gramotnost; 19. století
eng Girls' Education in Bohemia at the Time of the Modern Civil Society's Formation. Gender and Social Aspects of Children's and Teen-Agers in 1774-1868 Girls' Education in Bohemia at the Time of the Modern Civil Society's Formation. Gender and Social Aspects of Children?s and Teen-Agers in 1774-1868 This publication explores the girls' (resp. youth's) education and schooling and the gendered female role in 1774-1868. It is focused on the middle class, especially on the world of town and provincial tradesmen. It also partially examines the academic families and the lower class. Based on an analysis of educational books, entertaining literature and correspondence from that time, the book defines the requirements on women, their education and their role in the family and society. It deals with the girls (resp. youth's) education in the family and the father's and mother's role during their education. It also explores what role did the religion, school lessons and reading books play in the process of girls' socialization. education; school; family; childhood; literacy; 19. century; women?s history; gender history