Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Perspektivy výuky jihoslovanských jazyků v kontextu současné jazykové politiky Evropské unie
Autoři: Kouba Miroslav
Rok: 2013
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Opera Slavica (Slavistické rozhledy)
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 221-231
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Perspektivy výuky jihoslovanských jazyků v kontextu současné jazykové politiky Evropské unie Článek se snaží analyzovat možné odpovědi na otázky, jak může rozšíření o jihoslovanské jazyky ovlivnit jazykovou politiku EU a jak by měla být tato nová realita reflektována při výuce jihoslovanských jazyků. S těmito problémy souvisí otázka, jak v současné EU popularizovat a koncipovat výuku jihoslovanských jazyků jako jazyků cizích. Příspěvek konstatuje fakt, že výuka jihoslovanských jazyků bude v příštích letech motivována jinými potřebami než v minulých desetiletích. Jihoslovanské jazyky; jazyková politika; jazyková situace; Evropská unie; integrace; výuka jihoslovanských jazyků; vícejazyčnost
eng Perspectives of South-Slavic Languages Teaching in the Context of the Current Language Policy of the European Union This article attempts to analyze the possible answers to questions how the enlargement of South-Slavic languages influence the language policy of the EU and how it should be reflected this new reality in teaching of South-Slavic languages. These issues relate to the question of how in the current EU draft teaching and popularizing of the South-Slavic languages as foreign languages. The article notes the fact that the teaching of South-Slavic languages in the coming years will be driven by other needs than in previous decades. South-Slavic Languages; Language Policy; Linguistic Situation, the European Union; Integration; Teaching of South-Slavic Languages, Multilingualism