Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Příprava budoucích učitelů anglického jazyka v oblasti hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: vede cesta od praxe k teorii?
Autoři: Kostková Klára | Píšová Michaela
Rok: 2012
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami v cizojazyčné výuce a ve výzkumu
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 36-53
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Příprava budoucích učitelů anglického jazyka v oblasti hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: vede cesta od praxe k teorii? Kapitola se věnuje přípravě budoucích učitelů anglického jazyka v oblasti práce s žáky se speciálními potřebami učení, přičemž je uplatněn přístup směřující od praxe k teorii. Kontext realizované výzkumné sondy tvoří pedagogická praxe, v jejímž rámci studenti ve spolupráci s mentorem mapují oblast hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v konkrétní škole. Cílem kapitoly je jednak odhalit, zda a do jaké míry tento přístup od praxe k teorii podporuje rozvoj profesní kompetence studentů, především rozvoj jejich znalostní základny v dané oblasti, dále pak navázat na realizovanou případovou studii (2011), tj. prohloubit vhled do reality škol v oblasti hodnocení žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. žáci se speciálními potřebami učení; příprava budoucích učitelů anglického jazyka
eng Pre-service English language teacher education in the area of assessing pupils with special learning difficulities: from practice to theory? The chapter focuses on pre-service English language teacher education in the area of working with pupils with special learning difficulties while an approach aiming from practice to theory is applied. Context of the realized research is pedagogical practice within which students, in cooperation with their mentors, map the area of assessing pupils with special learning difficulties in specific schools. The aim of the chapter is to uncurtain whether and to what extent this approach from practice to theory supports the development of students´ professional competence, specifically their knowledge base in this area, furthermore the aim is to elaborate on the realized case study (2011), i.e. to extend the insight into the reality of schools in the area of assessing pupils with special learning difficulties. pupils with special learning difficulties; English language teacher education