Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Jak se učí na vysokých školách: výzkumný směr „přístupů k učení“
Autoři: Pabian Petr
Rok: 2012
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Aula
Název nakladatele: Centrum pro studium vysokého školství
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 48-77
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Jak se učí na vysokých školách: výzkumný směr „přístupů k učení“ Článek shrnuje výzkumný směr "přístupů k učení" ve vysokém školství: vysvětluje klíčový rozdíl mezi povrchovými a hloubkovými přístupy k učení, SOLO taxonomii výstupů z učení, vnímání vzdělávacího prostředí a další související koncepty. V závěru článek analyzuje snahy integrovat "přístupy k učení" do sociálněvědních výzkumů vysokého školství. přístupy k učení; vysoké školství; výstupy z učení
eng Approaches to learning in higher education: overview and critical analysis This article summarises the theory of approaches to learning in higher education. After explaining the core distinction between deep and surface approaches the articles reviews related theoretical concepts: the SOLO taxonomy of learning outcomes, perceptions of the learning environment, conceptions of learning, conceptions of and approaches to teaching, disciplinary ways of thinking and practicing, threshold concepts and constructive alignment. By way of conclusion, the article discusses social-scientific criticisms of the individualistic limitations of this theory. These criticisms acknowledge the value of the approaches to learning theory but seek to re-contruct it by integrating into the more mainstream social-scientific research approaches. approaches to learning; higher education; learning outcomes