Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Readings of MAY/MIGHT in Academic and Administrative Style
Autoři: Huschová Petra
Rok: 2010
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Ambiguity Conference Proceedings
Název nakladatele: VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity
Místo vydání: Ružomberok
Strana od-do: 46-55
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Interpretace významu sloves MAY/MIGHT v akademickém a administrativním stylu Článek se zabývá anglickým modálním slovesem MAY a jeho morfologicky minulým tvarem MIGHT. Článek představuje a shrnuje zjištění týkající se možnostních významů a užití sloves MAY/MIGHT v akademických a administrativních textech současného psaného anglického jazyka. Hlavním cílem je identifikování epistemických a neepistemických možnostních významů MAY/MIGHTa jejich interpretace s ohledem na kontext. anglická modální slovesa MAY a MIGHT; epistemická možnost; neepistemická možnost; akademický styl; administrativní styl
eng Readings of MAY/MIGHT in Academic and Administrative Style The paper is concerned with the English modal auxiliary MAY and its morphologically past tense form MIGHT. It reports and summarizes the findings of a small-scale corpus-based investigation into the possibility meanings and uses of MAY/MIGHT in contemporary written British English, focusing on interpreting the data collected from academic and administrative texts. The major focus is on identifying epistemic and root possibility senses of MAY/MIGHT and on assigning appropriate readings to their particular contextualized occurrences. English modal auxiliaries MAY and MIGHT; epistemic possibility; root possibility; academic style; administrative style