Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vnímání autority v kontextu změn cílů a obsahu vzdělávání
Autoři: Veteška Jaroslav
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et historica
Název nakladatele: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum
Místo vydání: Praha
Strana od-do: 167-180
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vnímání autority v kontextu změn cílů a obsahu vzdělávání Text pojednává o autoritě jako edukační kategorii, kterou zasazuje do širších sociálních, filozofických a didakticko-edukačních souvislostí. Představuje formování (modelování) kurikula počátečního vzdělávání v kontextu probíhajících reforem, které přinesly nové nahlížení na edukační výstupy v rámci Evropy. autorita; cíle a obsah vzdělávání; formální (počáteční) vzdělávání; kurikulum; kurikulární reformy; klíčové kompetence
eng The perception of authority in the context of changes in educational goals and contents The text deals with the concept of authority as an education category, which is set in broader social, philosophical and didactic-educational connections. It presents the forming of initial education curriculum in the context of ongoing changes, which have brought a new way to perceive the education outcomes within Europe. authority; education objectives and contents; formal (initial) education; curriculum; curricular reform; key competences