Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Vzdělanostní determinanty rozvoje jedince a společnosti v kontextu hledání smyslu života
Autoři: Veteška Jaroslav
Rok: 2011
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: O zmysle života
Název nakladatele: Academy of Serbian Orthodox Church for Fine Arts and Conservation
Místo vydání: Beograd
Strana od-do: 155-173
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Vzdělanostní determinanty rozvoje jedince a společnosti v kontextu hledání smyslu života Kapitola se zabývá aspekty, které ovlivňují vzdělávání dětí, mládeže a dospělých a především jejich vlivem na kvalitu života jedince. Text přináší analýzu současného stavu počátečního a dalšího vzdělávání v kontextu hledání smyslu života. Stěžejní je koncept, který nabízí pohled na filozofický a psychosociální rozměr edukačních procesů, nazíraný z hlediska kompetenčního paradigmatu. vzdělanostní determinanty; kvalita života; smysl života; celoživotní učení; znalostní společnost; kompetence; formální vzdělávání
eng Educational determinants of the development of an individual and society in the context the search for the meaning of life The chapter deals with the aspects which affect child, youth and adult education, primarily by means of their influence on the quality of an individual life. The text brings an analysis of the present state of initial and further education in the context of the search for the meaning of life. The key concept offers an overlook of the philosophical and psycho-social dimension in educational processes, regarded through the competence paradigm. educational determinants; quality of life; meaning of life; life-long learning; knowledge society; competence; formal education