Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie
Autoři: Kostková Klára | Píšová Michaela | Vlček Petr
Rok: 2011
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 1-7
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie Příspěvek představuje třetí fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. Výzkumné otázky se týkaly implementace RVP jako tvorby ŠVP. Cílem případových studií bylo postihnout průběh tohoto kurikulárního procesu. Pozornost byla věnována funkcím kurikula v rovině práce s cíli a obsahy, kurikulárního plánování a řízení výuky i faktorům, které tvorbu ŠVP ovlivňují. Případové studie umožnili zaměřit se na úroveň oborově specifickou, tj. perspektivu různých školních předmětů. Vznikla tak série desíti portrétů, které ukázaly na určité společné, transdisciplinární aspekty sledované problematiky. případová studie; implementace kurikula jako tvorba ŠVP, funkce kurikula v rovině práce s cíli a obsahy vzdělávání; kurikulární plánování; řízení výuky; oborově specifické portréty
eng Curricular reform at grammar schools: Case studies The text presents the third phase of research focused on curricular reform at grammar schools. Research questions concerned the implementation of FEP as the creation of SEP. The aim of our case studies was to capture the development of this curricular process. Attention was paid to the functions of the curriculum at the level of aims and content, curricular planning and management of learning / teaching processes, and to the factors influencing curriculum design. The case studies provided an opportunity to capture a subject specific level. This resulted in a series of ten portraits the outcomes of which pinpointed certain common, transdisciplinary issues. case study; curriculum implementation as SEP design; functions of curriculum in the area of educational aims and content; curricular planning; management of learning / teaching processes; subject specific portraits