Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Hodnocení (rozvoje) interkulturní komunikační kompetence
Autoři: Kostková Klára
Rok: 2011
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 1-7
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hodnocení (rozvoje) interkulturní komunikační kompetence Interkulturní komunikační kompetence (ICC) prošla v poslední době značným vývojem v oblasti její konceptualizace. Zároveň je pozornost věnována oblasti didaktizace modelů ICC za účelem podpory jejího rozvoje, včetně hodnocení. V příspěvku nabídneme přehled vybraných hodnotících nástrojů. Detailněji představíme dotazníkové šetření využívající nástroj americké provenience - YOGA Form, přejatý a upravený pro vlastní potřeby. Základní výzkumná otázka zněla, zda u studentů učitelství anglického jazyka došlo v průběhu studijního předmětu Intercultural Communicative Competence k rozvoji jednotlivých dimenzí ICC, a pokud ano, kterých a v jaké míře. ICC; hodnocení; dotazníkové šetření
eng Assessment of intercultural communicative competence (development) Intercultural Communicative Competence (ICC) has gone through a significant development in the area of its conceptualization. At the same time, attention is paid to the development of ICC as well as its assessment. This paper presents selected assessment tools. An adopted questionnaire of American provenience, YOGA Form, will be introduced in more detail. Basic research questions are: Have the dimensions of ICC developed during the study subject Intercultural Communicative Competence? If yes, in which dimensions and to what extent? ICC; assessment; questionnaire