Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Students in Higher Education Governance in Europe: Contrasts, commonalities and controversies
Autoři: Pabian Petr | Minksová Lenka
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Tertiary Education and Management
Název nakladatele: Routledge
Místo vydání: Oxon
Strana od-do: 261-273
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Studující ve vládnutí vysokému školství v Evropě Článek je syntetizujícím pohledem na postavení a roli studujících ve vládnutí vysokému školství v Evropě. vládnutí; studující; vysokoškolská politika
eng Students in Higher Education Governance in Europe: Contrasts, commonalities and controversies This article provides a synthesizing overview of the roles of students in higher education governance in Europe. We first review the existing literature on student involvement in higher education governance in order to locate the contribution of this special issue of Tertiary Education and Management. Second, we summarize the key findings of the five articles on the selected European countries gathered in this issue. In the third part of the article, we outline the main commonalities and contrasts between the countries. Finally, we discuss the controversies surrounding student participation in higher education governance and their grounding in the competing visions of higher education. governance; student experience; higher education policy/development