Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie
Autoři: Píšová Michaela | Kostková Klára | Vlček Petr
Rok: 2011
Druh publikace: ostatní - článek ve sborníku
Název zdroje: Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník anotací příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu
Název nakladatele: Masarykova univerzita
Místo vydání: Brno
Strana od-do: 39-39
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie Příspěvek představuje třetí fázi výzkumu kurikulární reformy na gymnáziích. V rovině teoretických východisek se výzkum opíral o rozlišení kurikulárních procesů a forem existence kurikula. Výzkumné otázky se týkaly „implementace RVP jako tvorby ŠVP“. Cílem případových studií bylo postihnout průběh tohoto kurikulárního procesu, zejména postihnout funkce kurikula v rovině práce s cíli a obsahy vzdělávání. Kromě toho byla pozornost věnována také kurikulárnímu plánování a řízení výuky i faktorům, které tvorbu (a částečně i realizaci) ŠVP ovlivňují. Oproti předchozím fázím výzkumu umožnily případové studie zaměřit se na tyto otázky na oborově specifické úrovni, tj. z perspektivy různých školních předmětů. Vznikla tak série desíti portrétů, které ukázaly na určité společné, transdisciplinární aspekty sledované problematiky. Píšová, M., Kostková, K., Janík, T. a kol. (2011) Kurikulární reforma na gymnáziích: případové studie tvorby kurikula. Praha: VÚP. případová studie; implementace kurikula jako tvorba ŠVP, funkce kurikula v rovině práce s cíli a obsahy vzdělávání; kurikulární plánování; řízení výuky; oborově specifické portréty