Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Fiktive Musiker der deutschen Romantik: Musik in der germanistischen Forschung
Autoři: Baudyšová Helena
Rok: 2011
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Aussiger Beiträge : German Studies Research and Teaching Series
Název nakladatele: Praesens Verlag
Místo vydání: Wien
Strana od-do: 69-86
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Fiktivní hudebníci německého romantismu: Hudba v germanistickém výzkumu Problematika osobnosti umělce se stává aktuálním tématem diskuze v rámci hudební estetiky kolem roku 1800. I když zmíněná tematika byla již dříve tématem např. filozofického diskurzu, přistupuje k ní nyní nový aspekt – sociologický. Germanistika tuto problematiku shrnuje a zasazuje ji do širšího kontextu romantické literatury. Otázky autonomie umělce jsou prezentovány na dílech K. Ph. Moritze, W. H. Wackenrodera a L. Tiecka. osobnost umělce; umělecká autonomie; romantismus; K. Ph. Moritz; W. H. Wackenroder; L. Tieck
eng Fictional Musicians of German Romanticism: Music in German Studies Research The issue of an artist`s personality became a topical discussed theme within musical aesthetics around the year 1800. Even if the above mentioned issue had already been a theme, e.g. of philosophical discourse, at that time, a new aspect – sociological, joins it. Germanistics summarizes this issue and puts it into a wider context of Romantic literature. The matter of an artist`s autonomy is presented on K. Ph. Moritz`s, W. H. Wackenroder`s and L. Tieck`s works. artist`s personality; artistic autonomy; Romanticism; K. Ph. Moritz; W. H. Wackenroder; L. Tieck