Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Intercultural Communicative Competence – its development and assessment
Autoři: Kostková Klára
Rok: 2010
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Challenges in Foreign Language Education
Název nakladatele: Univerzita Komenského v Bratislave
Místo vydání: Bratislava
Strana od-do: 59-65
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Interkulturní komunikační kompetence - její rozvoj a hodnocení Koncept Interkulturní komunikační kompetence jako kličové komponenty multi / interkulturní výchovy prošel signifikantním vývojem, v českém kontextu rovněž značnou proměnou. Přesto se názory na její začlenění do kurikula liší, stejně tak nejsou pevně stanovena teoretická východiska jejího rozvoje a hodnocení. Tento příspěvek se tedy zaměřuje na definici Interkulturní komunikační kompetence (včetně domén) a následně různé přístupy k jejímu rozvoji a hodnocení. Interkulturní komunikační kompetence; rozvoj; hodnocení
eng Intercultural Communicative Competence – its development and assessment The concept of Intercultural Communicative Competence as a core component of multicultural / intercultural education did go through a significant development and in the Czech context through some fundamental transformations as well. Nonetheless, opinions on the desirability of paying attention to multicultural / intercultural education differ as well as some theoretical agreement and conceptual clarity of the concept of Intercultural Communicative Competence itself since it stands on a basis which has not been precisely defined yet. Therefore, outcomes of the author’s meta-analysis of various models of the core concept will be presented, i.e. its definition as well as its domains and possible means of its evaluation. Intercultural Communicative Competence; development; assessment