Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Příprava učitele na tvorbu školních vzdělávacích programů
Autoři: Brebera Pavel
Rok: 2004
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II.
Název nakladatele: Votobia
Místo vydání: Olomouc
Strana od-do: 8-12
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Příprava učitele na tvorbu školních vzdělávacích programů Na základě schválení 4. verze Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (RVP ZV) vzniká potřeba kvalitativních změn v přípravě učitele, a to především z důvodu nových požadavků na činnost učitele jako spolutvůrce konkrétního vzdělávacího programu své školy (ŠVP). Tyto nároky se týkají zejména oblasti transformace vzdělávacích obsahů do jednotlivých vzdělávacích oblastí ŠVP, ale též vytvoření takových předpokladů u učitelů, jimiž by byla umožněna realizace interdisciplinárních vztahů v rámci tvorby průřezových témat, stanovených v RVP ZV. Cílem výzkumu je tedy zjistit, jakým způsobem lze podporovat profesní učení studentů učitelství v oblasti tvorby kurikula. Rámcový vzdělávací program;pregraduální příprava učitelů
eng Preparation of teachers for creating school educational programmes The official approval of 4th version of Framework Educational Programme for Primary Education (FEP PE) should be considered as a real stimulus for producing qualitative changes in teacher education as it brings about new demands on teacher as a co-producer of a specific educational programme of his/her school (SEP). These demands concern basically the issue of transformation of educational content into individual educational areas of SEP. They also relate to the necessity to prepare teachers to form links within the cross-curricular topics stated in FEP PE. The aim of this research is to find out which particular ways of support of professional learning of the students of teaching programmes could be used in the area of curricular design. Framework Educational Programme;pre-graduate teacher education