Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Výchova jako konflikt. K filosofii výchovy Jana Patočky
Autoři: Prázný Aleš
Rok: 2007
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Jan Patočka, české dějiny a Evropa : sborník referátů z vědecké konference konané ve dnech 1.-2. června 2007 ve Vysokém nad Jizerou
Název nakladatele: Státní oblastní archiv v Litoměřicích - Státní okresní archiv Semily pro Pekařovu společnost Českého ráje v Turnově
Místo vydání: Semily
Strana od-do: 102-106
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Výchova jako konflikt. K filosofii výchovy Jana Patočky Výchova je většinou považována za adaptaci běžnému obvyklému kulturnímu stavu společnosti (status quo), běžným hodnotám a požadavkům. Zvláště dnes má mimořádný význam exaktní vzdělávání
eng Education as Conflict. To Philosophy of Education of Jan Patočka The education is mostly considered as an adaptation to common cultural state of society (status quo), to its values and demands. Today especially the exact education has an extraordinary role in modern educational systems because of its possibility of application in everyday life. Patočka shows, that such exact education is almost the lowest kind of scholarship, which is far off life: is ahistorical, anational and ahuman. Patočka emphasizes, that education is something different: neither an intellectualism nor a dialectical artificiallity is not scholarship, but an spiritual effort to make discipline ourselves; it is the mightiness to make a revision of own position sub specie wholeness of history and life. Philosophy, Philosophy of Education, Education