Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Teaching and Learning Linguistics through Halliday's Functional Approach
Autoři: Urbanová Zuzana
Rok: 2009
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: English for Life, South Bohemian Anglo-American Studies 3
Název nakladatele: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích
Místo vydání: České Budějovice
Strana od-do: 87-90
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Hallidayova funkční gramatika ve výuce jazykovědných předmětů Kapitola pojednává o způsobu využití Hallidayovy funkční gramatiky ve výuce lingvisticky orientovaných předmětů na univerzitní úrovni. M.A.K. Halliday;funkční gramatika;lingvistické kurzy na univerzitní úrovni
eng Teaching and Learning Linguistics through Halliday's Functional Approach The paper tries to suggest how Halliday's Functional Grammar might be incorporated into the linguistic module aimed at future English teachers. Apart from becoming familiar with a very influential linguistic school, students might benefit from the functional approach employed, consolidate or extend their knowledge gained in various linguistic disciplines. Since Halliday?s description of language in context is based on three functions performed simultaneously by the clause, this approach might help students realize what is actually done or expressed when a clause is uttered and what part(s) of the clause contribute(s) to expressing a particular meaning. M.A.K. Halliday;functional grammar;university linguistic courses;metafunction