Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Romantische Musiker als Unternehmer
Rok: 2009
Druh publikace: kapitola v odborné knize
Název zdroje: Jazyk, literatura a finance
Název nakladatele: Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Místo vydání: Ústí nad Labem
Strana od-do: 80-86
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Romantičtí hudebníci jako podnikatelé Období literárního romantismu s sebou přináší díla, která pojednávají o fiktivních hudebnících. I když se zdá, že v oblasti pouhého umění není místo pro ekonomické úvahy, překypují tato díla problematikou sociálně ekonomickou. Důvodem je nutnost hudebníka postarat se o svou obživu a zároveň neztratit inspiraci pro svá budoucí díla. Zatímco skutečný umělec té doby přežívá různými způsoby jako běžný člověk i jako tvůrčí osobnost, jeho fiktivní protějšek jako literární postava ztroskotává ekonomicky i umělecky.
eng Romantic Musicians as Businessmen The period of literary Romanticism is well-known for introducing works of art about fictive musicians. Despite the common opinion that art excludes any discussions about economy, these Romantic works of are brimful of social and economic topics. This is the consequence of the musician?s necessity to nurture himself and simultaneously not to loose the artistic inspiration for his upcoming works of art. While the real person of the musician survives a period like this, his fictional reflection fails. literature;Romanticism;music;musician;artistic existence;economic theory;commercialisation of music;music market