Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

The Postmodern Coming-of-Age Novel As a Tool for Developing Intercultural Competence In ELT
Rok: 2009
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Postmoderní vývojový román jako prostředek rozvoje interkulturní kompetence v ELT Text se zabývá významem interkulturní kompetence při výuce cizích jazyků, především angličtiny, a na příkladu románu Meery Syalové Anita and Me ukazuje, jak se dá postmoderní vývojový román v ELT využít. interkulturní kompetence;využití literatury v ELT;vývojový román;Anita and Me
eng The Postmodern Coming-of-Age Novel As a Tool for Developing Intercultural Competence In ELT The paper reflects on the importance of developing intercultural competence (also named cross-cultural or multicultural competence) as an integral part of the educational process. As our world is becoming increasingly more multicultural, our ability to understand, appreciate and embrace diversity needs conscious cultivating. Learning a foreign language is one step in this long process and because cultural studies have been recognized as an indispensable part of language acquisition, it is only natural to include the developing of inter-cultural communicative competence into ELT class. The paper argues that a literary text in general, and a coming-of-age novel in particular, can be effectively used not only as a tool for developing standard language skills but also for the developing of learners? intercultural competence. intercultural competence;using literature in ELT;coming-of-age novel;Anita and Me