Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Církev, stát a politika asimilace vůči indiánům: internátní školy - "převýchova" indiánů
Rok: 2008
Druh publikace: článek v odborném periodiku
Název zdroje: Pantheon
Název nakladatele: Univerzita Pardubice
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 48-71
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Církev, stát a politika asimilace vůči indiánům: internátní školy - "převýchova" indiánů Vzdělávání indiánů a systém internátních škol byl součástí rozsáhlé asimilační politiky USA a Kanady (původně Britského impéria) od 19. století. Jednotlivé církve školy spravovaly až do konce 70. let 20. století. Dopady této "specifické formy převýchovy" jsou patrné na indiánských komunitách i dnes. Kanadská vláda se na konci 90. let 20. století za systém internátních škol oficiálně omluvila a nyní probíhá forma finančních odškodnění pro "absolventy" těchto škol, z nichž si mnozí zažili různé formy zneužívání, včetně sexuálního. indiáni; původní obyvatelé světa; internátní školy; církve; politika; USA; Kanada
eng Church, State, and the Policy of Assimilation of Native Americans: Boarding/Residential/Industrial Schools - "re-education" of Native Americans The main aim of this paper is to outline the history of the boarding/residential school system in the U.S. and Canada as a tool of the policy of assimilation of the North Native Americans. Between 1820 and 1970s, mostly churches, such as the Anglican Church, Presbyterian, Methodist, Catholic, and the Union Church, administrated different residential schools for the Native Americans. Although they were run by churches, the schools were founded by the federal government under the Indian Act (in Canada) and under similar policy in the United States. Boarding/Residential/Industrial Schools;Native Americans;Canada;United States, Churches