Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Polycentrický důraz: jak může religionistika přispět ve výuce společenských věd.
Autoři: Fárek Martin
Rok: 2008
Druh publikace: ostatní - přednáška nebo poster
Strana od-do: nestránkováno
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Polycentrický důraz: jak může religionistika přispět ve výuce společenských věd. Po analýze nevýhod eurocentrického důrazu ve výuce společenských věd následuje návrh na reformu: nahradit dosavadní eurocentrickou orientaci polycentrickým modelem. Inspirací jsou v tomto směru práce A. Toynbeeho a E. Fromma, kteří přesvědčivě argumentovali pro význam polycentrické orientace vzdělávání. Několik námětů k podobě polycentricky zpracovaných osnov, ve kterých by zejména komparativní religionistika mohla sehrát významnou roli, protože se zabývá hodnotami, přesvědčením, rituály a dalšími důležitými konstituenty lidských kultur. Vzdělávací modely; religionistika; dialog kultur
eng Polycentric orientation: How could religious studies contribute to the education in humanities? After analysis of disadvantages of the eurocentric orientation of education in humanities plan for reform is described: to replace eurocentrism with polycentric model. Inspiration can be found in works of A. Toynbee and E. Fromm, who convincingly aruged for the importance of polycentric orientation in education. Several suggestions how to prepare new curricula according to polycentric model. Religious studies can play crucial role in this regard, as they have been concerned with values, beliefs, pracitces and rituals of different human cultures. Educational models; Religious studies; Intercultural dialogue