Přejít k hlavnímu obsahu

Přihlášení pro studenty

Přihlášení pro zaměstnance

Publikace detail

Americké dětství: jeho proměny a literární reflexe ve druhé polovině 19. století
Rok: 2008
Druh publikace: článek ve sborníku
Název zdroje: Od početí ke školní brašně. Sborník z odborného semináře
Název nakladatele: Východočeské muzeum v Pardubicích
Místo vydání: Pardubice
Strana od-do: 201-214
Tituly:
Jazyk Název Abstrakt Klíčová slova
cze Americké dětství: jeho proměny a literární reflexe ve druhé polovině 19. století Příspěvek se zabývá paradigmatickou změnou v pojetí dětství, která se objevila s nástupem industrializace a vlivem dopadu osvícenských a romantickcýh myšlenek ve Spojených státech. Pojednává o idealizaci dětství, o dětství jakožto období nevinnosti a nedostatečnosti, jež je nutno chránit, a období formativní, v němž je nunto klást důraz na vzdělání a charakterovou formaci. Příspěvek dále ilustruje literární obrazy takového pojetí dětství v americké literatuře. moderní pojetí dětství, nevinnost, idealizace dětství, USA, 19. stol., Stoweová, Alcottová, Twain
eng American Childhood: Its Change and Literary Reflection in the 2nd Half of the 19th Century The article outlines the paradigmatic change in the concept of childhood as it appeared in American culture in mid-19th century. It discusses the idea of childhood as time of innocence, fragility and character formation, period that is in need of protection. Then it illustrates how this concept of childhood was depicted in several works of fiction. concept of childhood, child redeemer, angelic child, modern childhood, Stowe, L.M. Alcott, Mark Twain