Inovace a rozvoj interaktivních výukových metod, se zaměřením na on-line vzdělávání
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program: Interní rozvojový fond 2021
Období realizace: 15.03.21 - 30.11.21
Pracoviště:
Fakulta filozofická - FF
Hlavní řešitel: Říha Ivo
Popis:
Cílem projektové aktivity je podpora zavádění takových výukových prvků a postupů, které rozvinou efektivitu jednotlivých, ve stávajících studijních plánech akreditovaných programů již obsažených předmětů (nákup nových technologií a jejich aplikace ve výuce, vytváření nových sylabů, resp. inovace jejich dosavadní podoby, nákup odborné literatury ? v tištěné i elektronické podobě ?, nákup audiovizuálních nosičů atd.). Souběžně s tím budou vytvářeny počiny nové, v intencích obohacení a rozšíření toho, co je studentům nabízeno v řádné denní výuce (počínaje adaptačním kurzem Katedry anglistiky a amerikanistiky, konče např. tradičním studentsko-akademickým sympoziem SOCIOCON Katedry sociální a kulturní antropologie). V souladu s profily absolventů dotčených studijních programů bude těmito cestami podpořeno posilování a rozvíjení kompetencí jedince pro úspěšné působení ve společnosti 21. století: samostatné kritické myšlení, komunikační, analytické a interpretační dovednosti (v příslušných disciplínách / profesních oblastech). V těchto intencích a s ohledem na aktuální dramatické proměny v různých sociokulturních sférách bude pozornost zaměřena mj. na vytváření opor pro on-line výuku, resp. hybridních formátů odborné komunikace.
Cílem projektové aktivity je podpora zavádění takových výukových prvků a postupů, které rozvinou efektivitu jednotlivých, ve stávajících studijních plánech akreditovaných programů již obsažených předmětů (nákup nových technologií a jejich aplikace ve výuce, vytváření nových sylabů, resp. inovace jejich dosavadní podoby, nákup odborné literatury ? v tištěné i elektronické podobě ?, nákup audiovizuálních nosičů atd.). Souběžně s tím budou vytvářeny počiny nové, v intencích obohacení a rozšíření toho, co je studentům nabízeno v řádné denní výuce (počínaje adaptačním kurzem Katedry anglistiky a amerikanistiky, konče např. tradičním studentsko-akademickým sympoziem SOCIOCON Katedry sociální a kulturní antropologie). V souladu s profily absolventů dotčených studijních programů bude těmito cestami podpořeno posilování a rozvíjení kompetencí jedince pro úspěšné působení ve společnosti 21. století: samostatné kritické myšlení, komunikační, analytické a interpretační dovednosti (v příslušných disciplínách / profesních oblastech). V těchto intencích a s ohledem na aktuální dramatické proměny v různých sociokulturních sférách bude pozornost zaměřena mj. na vytváření opor pro on-line výuku, resp. hybridních formátů odborné komunikace.