Inovace předmětu speciální pedagogika v rámci historického kontextu referenčního pole a cílových skupin.
Poskytovatel: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Program: Interní rozvojová soutěž
Období realizace: 01.01.19 - 30.11.19
Pracoviště:
Fakulta filozofická - Katedra věd o výchově
Hlavní řešitel: Šándorová Zdenka
Popis:
Projekt je zaměřen na inovaci předmětu Speciální pedagogika z pozice historického kontextu referenčního pole a všech cílových skupin. Historická bádání přináší studentům možnost identifikovat speciálně pedagogické tradice a kořeny. Aktuálně je velmi diskutované téma historie integrace a inkluze. Nabízejí se témata z historie speciálně pedagogické andragogiky a gerontagogiky či rané intervence. Zdrojem informací budou údaje získané bádáním v archívech, muzeích, knihovnách, speciálních zařízeních, nemocnicích, ústavních zařízeních, apod. Studenti zpracují téma tvořivě, ve skupinkách i individuálně. Hlavní výstupy - Sborník vybraných odborných prací na CD a mini konference.
Projekt je zaměřen na inovaci předmětu Speciální pedagogika z pozice historického kontextu referenčního pole a všech cílových skupin. Historická bádání přináší studentům možnost identifikovat speciálně pedagogické tradice a kořeny. Aktuálně je velmi diskutované téma historie integrace a inkluze. Nabízejí se témata z historie speciálně pedagogické andragogiky a gerontagogiky či rané intervence. Zdrojem informací budou údaje získané bádáním v archívech, muzeích, knihovnách, speciálních zařízeních, nemocnicích, ústavních zařízeních, apod. Studenti zpracují téma tvořivě, ve skupinkách i individuálně. Hlavní výstupy - Sborník vybraných odborných prací na CD a mini konference.