- Vědecký výzkum v pedagogice, druhy, úrovně a etapy pedagogického výzkumu.
- Kvantitativně orientovaný pedagogický výzkum a jeho hlavní fáze. Výzkumný problém, hypotéza výzkumu.
- Výzkumné metody a techniky sběru dat, jejich třídění.
- Metody kvantitativního výzkumu. Druhy, charakteristiky, užití.
- Metody kvalitativního výzkumu. Druhy, charakteristiky, užití.
- Výzkumný soubor, druhy výběrů do výzkumných souborů.
- Měření v pedagogickém výzkumu, jeho druhy a vlastnosti.
- Analýza kvalitativních dat, výzkumné designy.
- Vzájemný vztah pojmů nástroj, kritérium, indikátor a jejich funkce v hodnocení efektivity výzkumu.
- Role a funkce proměnných v pedagogickém výzkumu.
- Význam logiky pro metodologii. Základní logické kategorie (pojmy, soudy, úsudky), jejich druhy, tvorba. Definice, druhy. Chyby při formulaci definic.
- Popisná statistika, základní charakteristiky statistického souboru.
- Náhodná veličina - spojitá, diskrétní, základy teorie pravděpodobnosti.
- Testování statistických hypotéz.
- Závislost náhodných veličin, korelace, regrese, kontingenční tabulky.