PhDr. Jana Křišťálová
Rozsah: 5 hodin
Cíle: Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi využití pedagogicko-psychologické diagnostiky v praxi.
Témata:
- základní pojmy, typy, úkoly diagnostiky
- diagnostické metody a techniky /pozorování, rozhovor, dotazník, testy, zkouška, anamnéza, katamnéza.../
- pedagogická diagnostika /diagnostika školní zralosti, diagnostika profesní způsobilosti, diagnostika psychické způsobilosti, speciálních dovedností.../
- typy pedagogické diagnostiky
- etapy diagnostického procesu
- autodiagnostika učitele
- rozvoj pedagogického poradenství v ČR
Požadavky na studenta:
- účast na přednášce
- samostudium dle zadané literatury
Atestace: ústní zkouška
Literatura:
Hrabal, V. Pedagogicko-psychologická diagnostika žáka
Hadj-Moussová, Z., Duplinský, J. a kol. Diagnostika: Pedagogicko-psychologické poradenství II
Hadj-Moussová, Z. a kol. Intervence: Pedagogicko-psychologické poradenství III
Hadj-Moussová, Z., Valentová, L. a kol. Poradeské teorie a strategie
Matějček, Z. Praxe dětského psychologického poradenství