Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

K potřebám inovací v oblasti pregraduální přípravy učitelů na vysokých školách v České republice
Authors: Rýdl Karel
Year: 2021
Type of publication: kapitola v odborné knize
Name of source: Pedagogika a andragogika I. (vedy o výchove a vzdelávaní)
Publisher name: Slovenská pedagogická spoločnosť a Univerzita Komenského
Place: Bratislava
Page from-to: 15-30
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze K potřebám inovací v oblasti pregraduální přípravy učitelů na vysokých školách v České republice Text přináší nové informace o pojetí nutných změn v pregraduální přípravě učitelů v České republice. Autor respektuje vývojové proměny v oblasti ekonomické, kulturní a sociální a nabízí k diskusi zpracovaný komplexní model pregraduální přípravy učitelů, sice zatím akreditačním úřadem odmítnutá, ale je plně v souladu s perspektivní strategií státu s názvem Strategie 2030+. Učitel, pregraduální příprava, vývojové proměny, inovace, Strategie 2030+
eng On the needs of innovations in the field of undergraduate teacher training at universities in the Czech Republic The Paper brings new informations about the necessary changes in the pregradual teacher study plan in the Czech Republic. The Author has the respect for some development chages in areas of economy, culture and social affairs and offers teacher study plan in whole complexity model for the large discussion, not yet respected from accreditation office, but in cooperation with the Strategy 2030+ prepared. Key words: Teacher, Pregradual study plan, developmnet changes, innovation, Strategie 2030+