Skip to main content

Login for students

Login for employees

prof. PhDr. Karel Rýdl, CSc.

User picture
  • karel.rydl@upce.cz
  • 466 036 635
  • Faculty of Arts and Philosophy

    Department of education (10140)

    professor
  • Konzultační hodiny
    Monday: 14:00-16:00
    Úřední hodiny
    Monday: 8:00-16:30
    Tuesday: 8:00-16:30
    Thursday: 8:00-16:30
    Friday: 8:00-16:30
  • Teaching
  • Professional profile
  • Publications
  • Projects

Teaching

KIT/BSPSY (2024) G - - -
KIT/ISOPE (2024) G - - -
KIT/ISPSY (2024) G - - -
KVV/BHIVE (2024) G - - -
KVV/BIDEV (2024) G PR - -
KVV/BPEVE (2024) G - - -
KVV/BSAVE (2024) G - - -
KVV/BSBCP (2024) - - - SE
KVV/BTPSN (2024) G - - -
KVV/BZHV (2024) G - - -
KVV/BZPD1 (2024) G PR - -
KVV/BZPD2 (2024) G PR - -
KVV/MHRA (2024) G - - -
KVV/MKVEV (2024) G PR - -
KVV/MLEP (2024) G PR - -
KVV/MPDIP (2024) - - - SE
KVV/MPEDE (2024) G - - -
KVV/MREP1 (2024) G - - -
KVV/MREP1 (2024) - PR - -
KVV/MZAPE (2024) G - - SE

Timetable

12. 02. 2025
08:00-09:30UA / A3KVVBIDEV0
09:30-12:00UA / A3KVVMREP10
14. 02. 2025
08:00-10:00EA / 01038KVVBZPD20
10:00-12:00EA / 01038KVVMLEP0
19. 02. 2025
08:00-09:30UA / A3KVVBIDEV0
09:30-12:00UA / A3KVVMREP10

Dates

02. 01. 2025
09:00 - 10:30G / 09013KVVBZPD119
03. 01. 2025
08:00 - 09:00G / 09013KVVMKVEV24
06. 01. 2025
08:00 - 14:00G / 09013KVVMZAPE30
24. 01. 2025
08:00 - 10:00G / 09013KVVMKVEV3
10:00 - 12:00G / 09013KVVBZPD125
07. 02. 2025
08:00 - 09:00G / 09013KVVBZPD10
10:00 - 11:00G / 09013KVVMKVEV0

Education and academic qualifications

Rok
2003
Obor
Education
Škola
Comenius University of Bratislava
Název práce
Alternative Schools in the World
Rok
1996
Obor
Comparative Education
Škola
Charles University of Prague
Název práce
Alternative Educational Movements
Rok
1986
Obor
History of school system
Škola
Charles University of Prague
Název práce
"Tatschule" in Reform Educational Fellowship
Rok
1983
Obor
History of Education
Škola
Charles University of Prague
Název práce
Cultural Entlightment in "Podkrkonoší" Area

Job overview

Od (rok)
2010
Do (rok)
2015
Zastávaná pozice
Vice-Rector
Zaměstnavatel
University of Pardubice
Od (rok)
2006
Do (rok)
2009
Zastávaná pozice
Minister Advisor
Zaměstnavatel
Ministry of Education Prague
Od (rok)
1998
Do (rok)
2002
Zastávaná pozice
Ass. Prof.
Zaměstnavatel
Faculty of Education, Cgharles University of Prague
Od (rok)
1981
Do (rok)
1998
Zastávaná pozice
Asistent, Ass.Prof.
Zaměstnavatel
Faculty of Arts Charles Univesrity of Prague
Od (rok)
1997
Do (rok)
2003
Zastávaná pozice
Ass. Prof., Prof.
Zaměstnavatel
Faculty of Arts, University of Pardubice
Od (rok)
2004
Do (rok)
2009
Zastávaná pozice
Prof.
Zaměstnavatel
Faculty of Education, Technology University of Liberec
Od (rok)
2003
Zastávaná pozice
Profesor
Zaměstnavatel
Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická
Od (rok)
2015
Do (rok)
2019
Zastávaná pozice
Děkan
Zaměstnavatel
Univerzita Pardubice, Fakulta filozofická

Study and work stay

Země
Germany
Město
Munich
Instituce
University
Rok
1994
Délka pobytu
5,0 months
Země
Germany
Město
Hamburg
Instituce
University
Rok
1993
Délka pobytu
3,0 months
Země
Germany
Město
Leipzig
Instituce
Deutsche Bucherrei
Rok
1986
Délka pobytu
2,0 months
Země
Japan
Město
Tokyo, Nagoya
Instituce
Alternative School Administration
Rok
2000
Délka pobytu
1 month
Země
Finland
Město
Oulu
Instituce
University
Rok
2005
Délka pobytu
1 month
Město
Sydney
Instituce
Alternative Dalton School
Rok
2001
Délka pobytu
1 month
Země
Germany
Město
Hannover
Instituce
University
Rok
1993
Délka pobytu
4,0 months
Země
Germany
Město
Bochuzm
Instituce
University of Bochum
Rok
1992
Délka pobytu
4,0 months
Město
Ljubjana
Instituce
University
Rok
2002
Délka pobytu
5,0 months

Membership

Název
World Ass. of Educational Research
Od (rok)
1989
Název
Innovative Learning Friends
Od (rok)
1996
Do (rok)
2006
Název
Czech Ass. of Educational Research
Od (rok)
1994
Název
Czech Educational Society
Od (rok)
1988
Do (rok)
1999
Název
European Forum for Freedom in Education
Od (rok)
1989
Do (rok)
2010
Název
Czech Montessori Society
Od (rok)
1994
Název
Standing Conference for History of Education
Od (rok)
1990

Publications

ZITKOVÁ, H. - RÝDL, K. K problematice tělesných trestů ve vývoji rodinné výchovy a školního vzdělávání Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2023, vol. 73, no. 3, s. 357-378. ISSN: 0031-3815.
RÝDL, K. Smysl symbolu kruhu v životě člověka Gymnasion, 2023, vol. 17, no. 2, s. 77-79. ISSN: 1214-603X.
RÝDL, K. The Last 10 Decade of John Amos Comenius´s Life Comenius : Journal of Euro - American Civilization, 2023, vol. 17, no. 2, s. 151-165. ISSN: 2333-4142.
ŠKOVIERA, A. - SOUKALOVÁ, V. - RÝDL, K. Vzory detí v pôvodných úplných rodinách a v detských domovoch Mládež a spoločnosť, 2023, vol. 29, no. 2-3, s. 37-48. ISSN: 1335-1109.
RÝDL, K. Odolnost Gymnasion, 2023, vol. 17, no. 1, s. 78-80. ISSN: 1214-603X.
RÝDL, K. - NOVOTNÝ, M. K vývoji akademizace učitelské přípravy v českých zemích Pedagogická orientace, 2023, vol. 33, no. 1, s. 65-86. ISSN: 1211-4669.
ŠÁNDOROVÁ, Z. - RÝDL, K. - ŠKOVIERA, A. - MYSLIVEC, J. - EHLOVÁ, M. - SYCHROVÁ, A. - ĎATKO, I. - HÁJKOVÁ, L. Comparative study on Inclusive Education in the Czech Republic and the Republic of Armenia. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2023. 119 s. ISBN: 978-80-7560-493-4.
HRUBÁ, M. - JIRÁNEK, T. - LENDEROVÁ, M. - RÝDL, K. Carpe diem Petra Vorla. In Aquila fecit : kolegové, žáci a přátelé k životnímu jubileu Petra Vorla. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2023. 4 s. ISBN: 978-80-7560-480-4.
RÝDL, K. History of special and inclusive Education in the Czech Republic. In Comparative study on Inclusive Education in the Czech Republic and the Republic of Armenia. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2023. 7 s. ISBN: 978-80-7560-493-4.
RÝDL, K. Reforms in the field of school education in the 21st century. In Comparative study on Inclusive Education in the Czech Republic and the Republic of Armenia. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2023. 3 s. ISBN: 978-80-7560-493-4.
RÝDL, K. - HARUTYUNYAN, M. Comparison of the development of inclusive and special Education in the Republic of Armenia and in the Czech Republic. In Comparative study on Inclusive Education in the Czech Republic and the Republic of Armenia. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2023. 4 s. ISBN: 978-80-7560-493-4.
SYCHROVÁ, A. - EHLOVÁ, M. - MYSLIVEC, J. - HÁJKOVÁ, L. - ŠÁNDOROVÁ, Z. - RÝDL, K. - ŠKOVIERA, A. - KŘIŠŤÁLOVÁ, J. - ĎATKO, I. Závěrečná evaluační zpráva. Inovativní přístupy k podpoře ohrožených rodin s dětmi v Pardubickém kraji. 1. 86 s.
RÝDL, K. Only an Educated Person Can Change the World in the Spirit of Humanization. In The Restoration of Human Affairs : Utopianism or Realism?. 1. vyd. Eugene: Pickwick publications, 2022. 11 s. ISBN: 978-1-66671-415-9.
RÝDL, K. Výchova charakteru dnes a dříve. In Morální charakter jako pedagogický problém. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2022. 11 s. ISBN: 978-80-7435-853-1.
SYCHROVÁ, A. - EHLOVÁ, M. - MYSLIVEC, J. - HÁJKOVÁ, L. - ŠÁNDOROVÁ, Z. - RÝDL, K. - ŠKOVIERA, A. - ĎATKO, I. Průběžná evaluační zpráva. Inovativní přístupy k podpoře ohrožených rodin s dětmi v Pardubickém kraji. 1. 41 s.
RÝDL, K. K památce a pedagogickému odkazu Idy Jarníkové Pedagogika : časopis pro vědy o vzdělávání a výchově, 2021, vol. 71, no. 2, s. 225-246. ISSN: 0031-3815.
LENDEROVÁ, M. - HALÍŘOVÁ, M. - FRANC, M. - KNAPÍK, J. - MAUR, E. - NODL, M. - RÝDL, K. Velké dějiny zemí Koruny české: Dětství. 1. vyd. Praha: Nakladatelství Paseka, 2021. 712 s. ISBN: 978-80-7637-211-5.
RÝDL, K. K potřebám inovací v oblasti pregraduální přípravy učitelů na vysokých školách v České republice. In Pedagogika a andragogika I. (vedy o výchove a vzdelávaní). 1. vyd. Bratislava: Slovenská pedagogická spoločnosť a Univerzita Komenského, 2021. 31 s. ISBN: 978-80-223-5146-1.
SYCHROVÁ, A. - EHLOVÁ, M. - MYSLIVEC, J. - HÁJKOVÁ, L. - ŠÁNDOROVÁ, Z. - RÝDL, K. - ŠKOVIERA, A. - KŘIŠŤÁLOVÁ, J. - ĎATKO, I. Analýza výchozího stavu na OSPOD. 1. 50 s.
RÝDL, K. K činnosti Viléma Gablera v Srbsku. In "Pozdrav milý od Polabí k jihu pílí!" : slovanská tematika mezi filologií a historiografií. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2020. 12 s. ISBN: 978-80-7560-335-7.
RÝDL, K. Vladimír Porš (1925-2006), vlastivědný pracovník, regionální historik a popularizátor Komenského odkazu Východočeský sborník historický, 2019, vol. 35, no. 1, s. 91-131. ISSN: 1213-1733.
RÝDL, K. Jen vzdělaný člověk promění svět v duchu humanizace. In Utopismus, nebo realismus Komenského projektu nápravy věcí lidských. 1. vyd. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2019. 12 s. ISBN: 978-80-7465-409-1.
RÝDL, K. Existenční a studijní cesty Viléma Gablera a jejich využití v pedagogické praxi Marginalia Historica, 2018, vol. 9, no. 1, s. 149-168. ISSN: 1804-5367.
RÝDL, K. Komenského motivy ve filatelii první republiky. In Komenský a první republika. 1. vyd. Přerov: Muzeum Komenského v Přerově, 2018. 6 s. ISBN: 978-80-87190-49-4.
RÝDL, K. Ohlas a využívání Komenského idejí a jména v období první republiky ve východních Čechách. In Komenský a první republika. 1. vyd. Přerov: Muzeum Komenského v Přerově, 2018. 7 s. ISBN: 978-80-87190-49-4.
RÝDL, K. Einige kurze Anmerkungen zu Adalbert Stifter als Heuslehrer in Wien. In Jahrbuch Adalbert-Stifter-Institut des Landes Oberösterreich. 1. vyd. Linec: Adalbert-Stifter-Institut des Landes Oberösterreich, 2018. 3 s. ISBN: 978-3-902740-17-5.
RÝDL, K. Idea humanismu J. A. Komenského a potřeby všeobecného systému vzdělávání Siedleckie Zeszyty Komeniologiczne, 2017, vol. IV, no. 1, s. 348-356. ISSN: 2450-7245.
RÝDL, K. Jan Amos Komenský a východní Čechy (1623 – 1628). Pardubice: Univerzita Pardubice, 2017. 125 s. ISBN: 978-80-7560-062-2.
RÝDL, K. Dvojí učení v životě člověka. In Je potrebné žiakov do učenia sa nútiť? : podpora sebaregulácie a vnútornej motivácie žiakov k zodpovednému učeniu sa. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2017. 5 s. ISBN: 978-80-223-4468-5.
RÝDL, K. - ŠMELOVÁ, E. Předškolní výchova. In Encyklopedie českých právních dějin. Sv. 9. 1. vyd. Plzeň: Aleš Čeněk, 2017. 26 s. ISBN: 978-80-7380-657-6.
RÝDL, K. metaevalvácia. In Školský manažment : terminologický a výkladový slovník. 1. vyd. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. 1 s. ISBN: 978-80-8168-660-3.
RÝDL, K. benchmarking. In Školský manažment : terminologický a výkladový slovník. 1. vyd. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. 1 s. ISBN: 978-80-8168-660-3.
RÝDL, K. Schul – und Bildungsmöglichkeiten in der Zeit des Lebens von Adalbert Stifter. In Jahrbuch Adalbert-Stifter-Institut des Landes Oberösterreich. 1. vyd. Linec: Adalbert-Stifter-Institut des Landes Oberösterreich, 2017. 7 s. ISBN: 978-3-902740-17-5.
TOMKOVÁ, A. - RÝDL, K. Alternatives dans les processus d´éducation en république tchèque: historie et situation actuelle. In Les écoles et pédagogies „différentes“ : approches internationales. 1. vyd. Paříž: L´Harmattan, 2017. 19 s. ISBN: 978-2-343-12367-7.
RÝDL, K. K životu a dílu PhDr. Viléma Gablera, prvního ředitele Městské vyšší dívčí školy v Praze. In Gender history - to přece není nic pro feministky : kniha, kterou napsali přátelé a studenti Mileny Lenderové u příležitosti jejího těžko uvěřitelného životního jubilea. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2017. 30 s. ISBN: 978-80-7560-088-2.
RÝDL, K. rating ve školství. In Školský manažment : terminologický a výkladový slovník. 1. vyd. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. 1 s. ISBN: 978-80-8168-660-3.
RÝDL, K. zmiešaná evalvácia. In Školský manažment : terminologický a výkladový slovník. 1. vyd. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. 2 s. ISBN: 978-80-8168-660-3.
RÝDL, K. portfólio. In Školský manažment : terminologický a výkladový slovník. 1. vyd. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. 2 s. ISBN: 978-80-8168-660-3.
RÝDL, K. autoevalvácia školy. In Školský manažment : terminologický a výkladový slovník. 1. vyd. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. 3 s. ISBN: 978-80-8168-660-3.
RÝDL, K. evalvácia školy. In Školský manažment : terminologický a výkladový slovník. 1. vyd. Bratislava: Wolters Kluwer, 2017. 1 s. ISBN: 978-80-8168-660-3.
RÝDL, K. František Hrnčíř a svět jeho pohádek pro děti a mládež Literární archiv, 2016, vol. 48, no. 1, s. 126-142. ISSN: 0231-5904.
RÝDL, K. Alternativy ve vzdělávacím procesu v České republice - historie a současnost Along Clio's Ways : Topical Problems of Modern Historical Science, 2016, vol. 1, no. 1, s. 247-271. ISSN: 2464-0069.
RÝDL, K. Jak pracuje s přírodními cykly waldorfská škola? Geografické rozhledy, 2016, vol. 26, no. 2, s. 12-13. ISSN: 1210-3004.
RÝDL, K. K interpretaci osobnosti Jakuba Šimona (Jana) Ryby v proměnách času Marginalia Historica, 2016, vol. 4, no. 2, s. 149-162. ISSN: 1804-5367.
RÝDL, K. Vznik a vývoj odborného školství pro gastronomii v českých zemích do roku 1948. In Krajiny prostřených i prázdných stolů I.. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2016. 23 s. ISBN: 978-80-7560-026-4.
RÝDL, K. Il metodo della pedagogia scientifica di Maria Montessori in Boemia (1907-2014). 1. vyd. Roma - Praha: Český historický ústav v Římě, 2015. 266 s. ISBN: 978-80-7286-270-2.
RÝDL, K. Kořeny americké pragmatické filozofie ve zlínských reformních školách. In Meziválečná školská reforma v Československu : obecně pedagogická východiska a reformní příklady. 1. vyd. Praha: Academia, 2015. 18 s. ISBN: 978-80-200-2496-1.
RÝDL, K. - LENDEROVÁ, M. Dětství. In Akademická encyklopedie českých dějin. Sv. 4. D-G. 1. vyd. Praha: Historický ústav AV ČR, 2015. 16 s. ISBN: 978-80-7286-268-9.
RÝDL, K. K problematice testování a hodnocení (nejen žáků). In Dva dny s didaktikou matematiky 2015 : sborník příspěvků. Praha: Univerzita Karlova. Pedagogická fakulta, 2015. s. 23-48 s. ISBN 978-80-7290-843-1.
RÝDL, K. Vývoj standardizace profese učitele v České republice – nekonečný příběh? Orbis scholae, 2014, vol. 8, no. 3, s. 9-21. ISSN: 1802-4637.
RÝDL, K. Pedagogika Montessori a její instituce. In Montessori v priestore formálneho a neformálneho vzdelávania učiteľov. 1. vyd. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2014. 18 s. ISBN: 978-80-555-1073-6.
RÝDL, K. - ŠMELOVÁ, E. "Reforma" s atributem nekonsekventnosti. In Reforma vzdělávání v současné kurikulární diskusi. 1. vyd. Brno: Česká pedagogická společnost, 2014. 14 s. ISBN: 978-80-905245-1-4.
RÝDL, K. Jak vlastně rozumíme Komenského odkazu dnešku?. In Idea harmonie v díle Jana Amose Komenského. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. 8 s. ISBN: 978-80-7395-703-2.
RÝDL, K. Pedagogická úroveň „vychovatelen“vycházela z osobností - příklad Leopolda Peka a Aloise Zikmunda. In Ústavní péče v resocializačním kontextu. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. 10 s. ISBN: 978-80-7395-756-8.
RÝDL, K. Role a funkce evaluačních a autoevaluačních procesů v řízení školy. In Školský manažment pre študijné odbory učiteľstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2014. 13 s. ISBN: 978-80-223-3621-5.
RÝDL, K. Strach a dětství na počátku 21. století. In Pedagoške dileme sodobne šole. 1. vyd. Koper: University of Primorska, Faculty of Education, 2013. 12 s. ISBN: 978-961-6917-02-5.
RÝDL, K. Comenius´s Idea of the ´General Consultation´ for Peaceful European Future. In European ideas in the works of famous educationalists: internationalization, globalization and their impact on education. 1. vyd. Łódź: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2013. 9 s. ISBN: 978-83-62916-61-0.
RÝDL, K. The Bohemian King, Georgie of Poděbrady, Creator of peace and security for whole Europe. In European ideas in the works of famous educationalists: internationalization, globalization and their impact on education. 1. vyd. Łódź: Wydawnictwo Społecznej Akademii Nauk, 2013. 5 s. ISBN: 978-83-62916-61-0.
RÝDL, K. Cesta k Hasnerovu zákonu a reakce na něj v českých zemích. In ALONG Clio's ways: topical problems of modern historical science. 1. vyd. Koper: University of Primorska, Faculty of Education, 2013. 8 s. ISBN: 978-961-6917-03-2.
RÝDL, K. Česká republika a boloňská deklarace Studia Edukacyjne, 2012, vol. 2012, no. 20, s. 49-60. ISSN: 1233-6688.
RÝDL, K. - VRABCOVÁ, D. - PROCHÁZKOVÁ, L. Autoevaluace školy v zahraničí. Pohled do evaluačních systémů ve vybraných zemích (on-line). Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. 367 s. ISBN: 978-80-87063-75-0.
RÝDL, K. - ŠMELOVÁ, E. Vývoj institucí pro předškolní výchovu 1869-2011. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 230 s. ISBN: 978-80-244-3033-1.
BRENDL, S. - RÝDL, K. Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2012. 554 s. ISBN: 978-80-7290-517-1.
RÝDL, K. Vliv socioekonomického vývoje společnosti na pojetí kvality školy v ČR. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012. 119 s. ISBN: 978-80-87063-76-7.
RÝDL, K. - ŠMELOVÁ, E. Vývoj předškolního kurikula a požadavky pro zahájení povinné školní docházky. In Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. 18 s. ISBN: 978-80-244-3345-5.
RÝDL, K. Cesta pro české školství „etikoedukace“ aneb výchova k odpovědnosti za sebe sama. In Odkaz Jaroslavy Peškové české vzdělanosti. 1. vyd. Praha: Národní pedagogické muzeum a knihovna J.A. Komenského, 2012. 8 s. ISBN: 978-80-86935-17-1.
RÝDL, K. Autorita státu a vzdělávání Romů v československé tradici. In Autorita v edukační a sociální práci. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2012. 7 s. ISBN: 978-80-7395-507-6.
RÝDL, K. - ŠMELOVÁ, E. Opportunities and Weak Points of the Constructivism in Preschool Education. In Paradigms and Research of Educational Practice. 1. vyd. Los Angeles: Antioch university, 2012. 10 s. ISBN: 978-1-61364-956-5.
RÝDL, K. Pedagogika zdviženého prstu na rozcestí.... In Proměny pojetí vzdělávání a školního hodnocení: filozofická východiska a pedagogické souvislosti. 1. vyd. Praha: Asociace waldorfských škol ČR, 2012. 44 s. ISBN: 978-80-905222-0-6.
RÝDL, K. Resocializace Hikikomori. In Sociální vyloučení v resocializačním kontextu. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2012. 6 s. ISBN: 978-80-7395-432-1.
RÝDL, K. Educational Policy in a different point of view – Hikikomori as a Result of a Global Influencies? Kultura i Edukacja, 2011, vol. 84, no. 5, s. 21-29. ISSN: 1230-266X.
RÝDL, K. Autoritativní a antiautoritativní koncepce výchovy v časových horizontech Acta Universitatis Carolinae. Philosophica et historica, 2011, vol. 2008, no. 1, s. 83-109. ISSN: 0567-8293.
KOSTKOVÁ, K. - RÝDL, K. - BENDL, S. Klinická škola: místo pro výzkum a praktickou přípravu budoucích učitelů. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2011. 554 s. ISBN: 978-80-7290-517-1.
RÝDL, K. Inspirace Komenského pojetím vzdělání a moudrostí pro naši budoucnost. In Democratic Access to Education. 1. vyd. Los Angeles: Antioch university, 2011. 8 s. ISBN: 978-1-4507-7292-1.
RÝDL, K. "Ve škole se žáci nudí." Výzkumný pohled na aktuální problém. In Žiak v kontexte psychológie a pedagogiky. 1. vyd. Bánská Bystrica: PedF UMB, 2011. 5 s. ISBN: 978-80-557-0239-1.
RÝDL, K. Vzdělávací politika z jiného pohledu. In Pregraduální příprava učitelů primární a preprimární školy v kontextu kurikulární reformy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. 5 s. ISBN: 978-80-244-2775-1.
RÝDL, K. Princip inkluze ve výchovně vzdělávacím systému skandinávských zemí. Příklad Finska. In Diverzita a diferenciace v základním vzdělávání. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2011. 15 s. ISBN: 978-80-246-1911-8.
RÝDL, K. Globalisation and Religionalism. Paradoxes in Social Development and the Role of Education. In Educational Studies and School. 1. vyd. Los Angeles: Antioch university, 2011. 22 s. ISBN: 978-1-4507-7293-8.
RÝDL, K. - FULKOVÁ, E. Smysl a role pedagogiky v pregraduální přípravě učitele. In Quo vadis, univerzitné vzdelávanie, veda a výskum na pedagogických fakultách?. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2011. 8 s. ISBN: 978-80-223-3097-8.
RÝDL, K. Aktuelle Probleme des Schulsystems und der Lehrerbildung in der Tschechischen Republik. In Schulpraxisstudien in Europa. 1. vyd. Leipzig: Leipziger Universitätverlag GmbH, 2011. 17 s. ISBN: 978-3-86583-568-0.
RÝDL, K. Hodnocení kvality a její kontrola od starověku do počátku novověku Na cestě ke kvalitě, 2010, vol. II, no. 2, s. 27-27. ISSN: 1804-1159.
RÝDL, K. Hodnocení kvality a její kontrola od starověku do počátku novověku Na cestě ke kvalitě, 2010, vol. II, no. 2, s. 27-27. ISSN: 1804-1159.
RÝDL, K. Jak se hodnotí vzdělávání na Islandu Na cestě ke kvalitě, 2010, vol. II, no. 3, s. 21-23. ISSN: 1804-1159.
RÝDL, K. Hodnocení kvality v období 1850-1945 Na cestě ke kvalitě, 2010, vol. II, no. 3, s. 30-31. ISSN: 1804-1159.
RÝDL, K. Vzdelávanie má slúžit ludom, nie ekonomickému diktátu Učitel´ské noviny, 2010, vol. LVIII, no. 14-15, s. 9-10. ISSN: 0139-5769.
RÝDL, K. Zkušenosti s hodnocením v Nizozemí Na cestě ke kvalitě, 2010, vol. II, no. 2, s. 22-24. ISSN: 1804-1159.
RÝDL, K. Jak budeme připravovat budoucí učitele? Učitelské noviny, 2010, vol. CXIII, no. 16, s. 19-19. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. K trendům v pojetí dětství na počátku 21. století. Nová ohrožení a příležitosti. In Paradigma sučasnoj pedagogiki. 1. vyd. Gorlivka: Gorlivski pedagogičeskij institut, 2010. 14 s. ISBN: 978-966-8469-69-5.
RÝDL, K. Černá pedagogika – k životu a dílu Kathariny Rutschky. In Aktuální problémy resocializační pedagogiky. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010. 16 s. ISBN: 978-80-7395-342-3.
RÝDL, K. Ivan Dérer a československé meziválečné školství. In Dr. Ivan Dérer politik, právník a publicista. 1. vyd. Bratislava: Ústav politických vied SAV, 2010. 14 s. ISBN: 978-80-224-1168-4.
RÝDL, K. Impaktfaktor jako ukazatel vědeckého výkonu?. In Pedagogická evaluace 2010. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2010. s. nestránkováno s. ISBN 978-80-7368-912-4.
RÝDL, K. Situace multikulturní inkluzivní výchovy ve Skandinávii. In Vzdělávání menšin a multikulturní výchova v evropském kontextu. Liberec: Liberecké romské sdružení, o.s., 2010. s. 18-22 s. ISBN 978-80-903953-4-3.
RÝDL, K. K trendům v pojetí dětství na počátku 21. století. In Rodina na prahu 21. století. Praha: Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, 2010. s. 28-33 s. ISBN 978-80-7421-017-4.
RÝDL, K. Neučme matiku, učme děti. Rozhovor před začátkem školního roku. Respekt, 2009, vol. 2009, no. 36, s. 16-18. ISSN: 0862-6545.
RÝDL, K. Soužití z rozumu, nebo nutnosti? Ke vztahům a souvislostem mezi vědou a vzdělávací politikou Orbis scholae, 2009, vol. 3, no. 3, s. 119-130. ISSN: 1802-4637.
RÝDL, K. Standard nesmí být bičem na učitele Učitelské noviny, 2009, vol. CXII, no. 3, s. 8-9. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. Činnost Františka Hrnčíře v Bobnicích v letech 1888-1902 Vlastivědný zpravodaj Polabí, 2009, vol. 39, no. 08, s. 123-138. ISSN: 0231-5769.
RÝDL, K. František Hrnčíř (1860-1928). Symbol českého učitelstva. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. 190 s. ISBN: 978-80-7395-174-0.
RÝDL, K. - RABUŠICOVÁ, M. Pojem gramotnosti a vzdělanosti a jejich proměny od Komenského k současnosti. In Jan Amos Komenský. Odkaz kultuře vzdělávání. Praha: Academia, 2009. 8 s. ISBN: 978-80-200-1700-0.
RÝDL, K. Zamyšlení nad životním jubileem profesora Josefa Maňáka. In K perspektivám školního vzdělávání. Brno: PAIDO, 2009. 1 s. ISBN: 978-80-7315-193-5.
RÝDL, K. Tradice školství a efektivní kurikulum. In K perspektivám školního vzdělávání. 1. vyd. Brno: PAIDO, 2009. 12 s. ISBN: 978-80-7315-193-5.
RÝDL, K. Pedagogické a politické aspekty multikulturality. In Sborník příspěvků: Multikulturalita a menšiny v evropském kontextu. Liberec: Liberecké romské sdružení, o.s., 2009. s. 48-52 s. ISBN 978-80-903953-3-6.
RÝDL, K. Tradiční strach je pryč, potřebujeme se ještě něčeho bát? Dětství na počátku 21. století. In Dítě předškolního věku a jeho paidagogos. Hradec Králové: Gaudeamus, 2009. s. 27-35 s. ISBN 978-80-7041-647-1.
RÝDL, K. Proměny pojetí role a funkce učitele. In Rozvoj a perspektívy pedagogiky a vzdelávania učiteľov. Zborník z medzinárodnej vedeckej konferencie Prešov 25. 6. 2009. Prešov: Prešovská univerzita v Prešove, 2009. s. 19-23 s. ISBN 978-80-555-0064-5.
RÝDL, K. Představy E. Keyové o podmínkách pro život dětí a mládeže ve 20. století a skutečnost. In Proměny podmínek života dětí a mládeže ve Století dítěte podle Ellen Keyové. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2009. s. 4-13 s. ISBN 978-80-7194-231-0.
RÝDL, K. E.F.F.E. a kvalita vzdělávání Učitelské listy, 2008, vol. XV, no. 7, s. 2-4. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. Ohlédnutí do historie. Strachem k dobrému chování Informatorium, 2008, vol. XV, no. 1, s. 16-16. ISSN: 1210-7506.
RÝDL, K. Kdo je to vlastně kvalitní učitel? Učitelské noviny, 2008, vol. CXI, no. 34, s. 14-15. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. Jak byl naplněn projekt transformace vzdělávací politiky, školství a vzdělávání "Svoboda ve v zdělávání a česká škola" (NEMES 1991) Učitelské listy, 2008, vol. XV, no. 10, s. 4-6. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. Učitelské listy se loučí s pedagogickou veřejností Učitelské listy, 2008, vol. XV, no. 10, s. 1-1. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. Kantor nemůže být Bůh, který umí všechno Učitelské noviny, 2008, vol. CXI, no. 24, s. 10-11. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. Šedesát let vzdělávání pedagogů na jihu Čech v reflexi současné reformy školství. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2008. 7 s. ISBN: 978-80-7394-113-0.
RÝDL, K. Dítě a dětství v historickém vývoji. In Dítě předškolního věku dříve a dnes. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2008. s. 13-17 s. ISBN 978-80-7290-377-1.
RÝDL, K. Století dítěte podle Ellen Keyové. Skutečnost velkého očekávání. In Od početí ke školní brašně. Sborník z odborného semináře. Pardubice: Východočeské muzeum v Pardubicích, 2008. s. 11-22 s. ISBN 978-80-87151-01-3.
RÝDL, K. Zaměření kurikulární politiky ve světě a její odraz v přípravě učitelů. In Nová role učitele - budoucnost učitelů ve světě práce v Moravskoslezském kraji. Sborník příspěvků z mezinárodní konference. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, 2008. s. 205-212 s. ISBN 978-80-7368-517-1.
RÝDL, K. Problém evaluačních výzkumů a pedagogika. In Svět výchovy a vzdělávání v reflexi pedagogického výzkumu. Recenzovaný sborník XV. konference ČAPV. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, 2008. s. 42-46 s. ISBN 978-80-7394-061-4.
RÝDL, K. Kvalita vzdělávání učitelů v Evropě. Standardizace nové role učitele?. In Aktuální otázky pedagogiky, psychologie a výchovného poradenství IV.. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. s. 23-28 s. ISBN 978-80-244-2183-4.
RÝDL, K. Vzdělávací politika a věda: sňatek z rozumu?. In Pedagogický výzkum jako podpora proměny současné školy. Sborník sdělení 16. konference ČAPV. Hradec Králové: Gaudeamus, 2008. s. 40-51 s. ISBN 978-80-7041-287-9.
RÝDL, K. Alternativnímu školství se daří Mladá fronta DNES, 2007, vol. XVIII, no. 225, s. příloha Vzdělávání C12. ISSN: 1210-1168.
RÝDL, K. Stoletý uskutečňovatel přirozených výchovných principů Učitelské listy, 2007, vol. XIV, no. 9, s. 4. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. Jak hodnotit ředitele Učitelské noviny, 2007, vol. CX, no. 11, s. 8-9. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. Jezuitské školství - péče o duši člověka nebo její znevolnění? Studia Comeniana et Historica, 2007, vol. XXXVI, no. 75-76, s. 41-46. ISSN: 0323-2220.
RÝDL, K. Metoda Montessori pro naše dítě. Inspirace pro rodiče a další zájemce. 2. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. 199 s. ISBN: 978-80-7395-004-0.
RÝDL, K. Zamyšlení historika. In K vývoji tělesné výchovy v Československu v letech 1933-1972. Vzpomínky na vlastní působení.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. 2 s. ISBN: 978-80-7194-964-0.
RÝDL, K. Dopis ministryně školství všem rodičům dětí, žákyň a žáků. In Když se řekne škola. Informace pro rodiče. Kojetín: Katos CZ, 2007. 1 s. ISBN: 80-86247-79-1.
RÝDL, K. Historický vývoj českého vzdělávání do roku 1989. In Vzdělávací politika České republiky v globálním kontextu. Praha: Karolinum, 2007. 16 s. ISBN: 80-246-1261-5.
RÝDL, K. Montessori pedagogika a české země. In 100 let Montessori pedagogiky. Praha: Společnost Montessori o.s., 2007. nestránkováno s. ISBN: N.
RÝDL, K. Literární, osvětová a pedagogická činnost Františka Hrnčíře na Chrudimsku 1880-1884. In Theatrum historiae. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. 14 s. ISBN: 978-80-7395-027-9.
RÝDL, K. Principy a pojmy Montessori pedagogiky. In 100 let Montessori pedagogiky. Praha: Společnost Montessori o.s., 2007. nestránkováno s. ISBN: N.
RÝDL, K. EU a kontrola kvality: Logické důsledky svobody ve vzdělávání?. In Člověk, výchova, školství, společnost, vzdělávání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 116-120 s. ISBN 978-80-7194-992-3.
RÝDL, K. Hodnocení kvality školy a smysl podpory projektu INIS Bertelsmannovou nadací. In Člověk, výchova, školství, společnost, vzdělávání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 121-127 s. ISBN 978-80-7194-992-3.
RÝDL, K. Srovnávací přístup k legislativě pro oblast vzdělávání jako garant kvality. In Člověk, výchova, školství, společnost, vzdělávání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 128-131 s. ISBN 978-80-7194-992-3.
RÝDL, K. Základní pilíře pedagogiky Janusze Korczaka stále aktuální?. In Sborník textů ze sympozia J. Korczak a A. S. Makarenko ? osobnosti sociální pedagogiky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. s. 5 s. ISBN N.
RÝDL, K. František Hrnčíř (1860-1928) - symbol vlastivědné a osvětové práce učitelů na Nymbursku a Poděbradsku. In Nám i budoucím. Sborník z odborné konference konané 7.?8. listopadu 2007 v Přerově. Přerov: Muzeum Komenského v Přerově, 2007. s. 26-31 s. ISBN N.
RÝDL, K. Poznámky k postupující ekonomizaci vzdělání. In Člověk, výchova, školství, společnost, vzdělávání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 107-115 s. ISBN 978-80-7194-992-3.
RÝDL, K. Vzdělávací standardy a testování - smysl a nesmysl. In Člověk, výchova, školství, společnost, vzdělávání. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2007. s. 64-81 s. ISBN 978-80-7194-992-3.
RÝDL, K. Nová čísla slovinských sborníků pro dějiny školství ?Šolska kronika? Pedagogická orientace, 2006, vol. , no. 2, s. 126-127. ISSN: 1211-4669.
RÝDL, K. Reakce na www.petice-skolstvi.net Učitelské noviny, 2006, vol. 109, no. 44, s. 19. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. Vabadus parandab kasvatuse kvaliteeti HARIDUS, 2006, vol. 2006, no. 9-10, s. 7-10. ISSN: 0235-9146.
RÝDL, K. Vzdělávací standardy v odborném školství Zpravodaj ? odborné vzdělávání v zahraničí, 2006, vol. 17, no. 9, s. 12.
RÝDL, K. K pojetí kvality univerzity a úskalí jejího hodnocení Zpravodaj Univerzity Pardubice, 2006, vol. 2006, no. 44, s. 26-28.
RÝDL, K. Prof. dr. Josef Cach, CSc. (nekrolog) Studia Comeniana et Historica, 2006, vol. 35, no. 73-74, s. 195. ISSN: 0323-2220.
RÝDL, K. Změna a my Učitelské listy, 2006, vol. 13, no. 8, s. 5. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. Kees Both Greatings Mensenkinderer. Tijdschrift voor en over Jenaplanonderwijs, 2006, vol. 21/3, no. 100, s. 3. ISSN: 0920-3664.
LENDEROVÁ, M. - RÝDL, K. Radostné dětství? Dítě v Čechách devatenáctého století.. Praha: Paseka, 2006. 376 s. ISBN: 80-7185-647-9.
RÝDL, K. - LENDEROVÁ, M. Dítě v Čechách 19. století. Radostné dětství?. . vyd. Praha-Litomyšl: Paseka, 2006. 376 s. ISBN: 80-7185-647-9.
RÝDL, K. Metoda Montessori pro naše dítě. Inspirace pro rodiče a další zájemce. 1. vyd. Pardubice: FF UPa, 2006. 140 s. ISBN: 80-7194-841-1.
RÝDL, K. Ein Kooperationspartner für das effe?. In Informationen für Mitglieder. . vyd. Bochum: effe, 2006. 2 s. ISBN: N.
RÝDL, K. Hodnocení kvality školy a smysl podpory projektu INIS Bertelsmannovoiu nadací. In Dalton International Magazine. Znojmo: Bravissimo, 2006. 3 s. ISBN: N.
RÝDL, K. School Qaulity Assessment and INIS Project Supprot by Bertelsmann Foundation. In Dalton International Magazine. Znojmo: Bravissimo, 2006. 3 s. ISBN: N.
RÝDL, K. Country Report: Czech Republic. In Informationen für Mitglieder. . vyd. Bochum: effe, 2006. 2 s. ISBN: N.
RÝDL, K. Smysl inovačních cílů v současných výchovných a vzdělávacích trendech. In Studia Paedagogica, Series Paedagogica. . vyd. Brno: MU Brno, 2006. 10 s. ISBN: 80-210-3891-8.
RÝDL, K. Evaluace škol a školství ve vybraných zemích Evropy. In Evaluace a diagnostika. Praha: Raabe, 2006. 39 s. ISBN: 80-86307-06-9.
RÝDL, K. Länderbericht: Tschechische Republik. In Informationen für Mitglieder. . vyd. Bochum: effe, 2006. 2 s. ISBN: N.
RÝDL, K. (Ne)kompetentní reforma, (ne)kompetentní učitel, (ne)kompetentní společnost. In Kompetence učitele na pozadí současné kurikulární reformy. Sborník ze 4. konference k otázkám didaktiky. Hradec Králové: PedF UHK, 2006. s. 8-11 s. ISBN 80-7041-404-9.
RÝDL, K. - KAZÍKOVÁ, J. How to effective evaluate the new role of teachers?. In A Vision on European Teaching and Learning. Perspectives on the new role of the teacher. Karlstad: City Tryck, 2006. s. 305-309 s. ISBN 91-975204-3-8.
RÝDL, K. Hodnoty kvality a pojetí subjektivního a objektivního hodnocení. In Pedagogická evaluace´06. Sborník z konference. Ostrava: Pedagogická fakulta OU, 2006. s. 1-4 s. ISBN 80-7368-272-9.
RÝDL, K. Pedagogika Cèlestina Freineta v současné Evropě. In Konference pražských učitelů. Podněty ke konstruktivistickému pojetí výuky, nejen z pedagogiky C. Freineta. Sborník příspěvků. Praha: PedF UK, 2006. s. 11-12 s. ISBN N.
RÝDL, K. Theory and practice of intercultural and multicultural education in the Czech Republic Dialogues in and around Multiucultural Schools. Beiträge zur Dialogforschung, 2005, vol. , no. 29, s. 207-222.
RÝDL, K. Škola musí být silná Bedrník, časopis pro ekogramotnost, 2005, vol. III, no. 4, s. 17-19. ISSN: 1801-1381.
RÝDL, K. K reálnému pojetí činnostního učení Učitelské listy, 2005, vol. XII, no. 10, s. 12. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. Theory and practice of intercultural and multicultural education in the Czech Republic Beiträge zur Dialogforschung, 2005, vol. 2005, no. 29, s. 207-222. ISSN: 0940-5992.
RÝDL, K. Nové dimenzie školstva Technológia vzdelávania, 2005, vol. , no. 6, s. 1-4. ISSN: 1335-003X.
RÝDL, K. Reformpädagogik aus Schülersicht. Hrsg. von Andreas Pehnke. Schneider Verlag Hohengehren, Baltmannsweiler 2002 Der Archivar. Mitteilungsblatt für deutsches Archivwesen, 2005, vol. 57, no. 4, s. 349-350.
RÝDL, K. Profesor Josef Cach (1923-2005) Pedagogická orientace, 2005, vol. , no. 4, s. 89-90. ISSN: 1211-4669.
RÝDL, K. Country Reports: Cyprus. In Atlas for the Human Rights to Education and Freedom in Schooling in Europe. . vyd. Witten: EFFE, 2005. 3 s. ISBN: 80-7194-753-9.
RÝDL, K. Inovační procesy ve škole. In Úloha školy v rozvoji vzdělanosti. I.-II. díl. . vyd. Brno: PAIDO, 2005. 13 s. ISBN: 80-7315-083-2.
RÝDL, K. Country Reports: Bulgaria. In Atlas for the Human Rights to Education and Freedom in Schooling in Europe. . vyd. Witten: EFFE, 2005. 4 s. ISBN: 80-7194-753-9.
RÝDL, K. Country Reports: Czech Republic. In Atlas for the Human Rights to Education and Freedom in Schooling in Europe. . vyd. Witten: EFFE, 2005. 5 s. ISBN: 80-7194-753-9.
RÝDL, K. Jak bude vypadat škola za 20 let?. In IX. mezinárodní daltonská konference. Sborník materiálů.. Brno: AČDŠ, 2005. s. 9-21 s. ISBN N.
RÝDL, K. Alternativnost a inovace v současných vzdělávacích trendech. In Kvalita života v škole v centre pozornosti výskumných projektov. Zborník IX. ročníku cyklu vedeckých konferencií s medzinárodnou účasťou. Bratislava: PedF UKo Bratislava, 2005. s. 44-51 s. ISBN 80-969 146-2-6.
RÝDL, K. Evaluační procesy na Fakultě humanitních studií Univerzity Pardubice. In Evalvácia v edukačnom procese vysokých škol a problém výučby pedagogicko-psychologických disciplín v edukácii budúcich učieľov. Zborník príspevkov z vedeckého seminára. Bánská Bystrica: FHV UMB, 2005. s. 4-14 s. ISBN 80-8083-037-1.
RÝDL, K. What will the school look like in 2020?. In 9th International Dalton Conference. Brno: AČDŠ, 2005. s. 22-34 s. ISBN N.
RÝDL, K. Ke specifické podobě učebnic používaných na tzv. pokusných reformních školách ve 30. letech. In Učitelé ? autoři učebnic a dětské literatury. Sborník konference Muzea Komenského v Přerově. Přerov: Muzeum Komenského v Přerově, 2005. s. 146-154 s. ISBN N.
RÝDL, K. Evaluační procesy na Fakultě humanitních studií Univerzity Pardubice. In Hodnocení kvality vysokých škol. Sborník příspěvků z 6. semináře z cyklu ?Hodnocení kvality vysokých škol?. Ústí nad Labem: UJEP, 2005. s. 170-180 s. ISBN 80-7044-652-8.
RÝDL, K. Možnosti a meze Všeobecného školního řádu z hlediska dalšího vývoje organizace školství ve střední Evropě. In Mezinárodní konference ?Vzdělávání pro všechny?. Praha: PM JAK a MŠMT ČR, 2005. s. 77-92 s. ISBN 80-901461-7-1.
RÝDL, K. Prvky zážitkové pedagogiky v praxi učitele Eduarda Štorcha Gymnasion, 2004, vol. I, no. 2, s. 127-131. ISSN: 1214-6030.
RÝDL, K. Akreditační systém v Německu a boloňská deklarace Aula, 2004, vol. 12, no. 3, s. 16-18. ISSN: 1210-6658.
RÝDL, K. Jednička za nápad a čtyřka za lajdáckou práci Učitelské listy, 2004, vol. XII, no. 3, s. 6-7. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. Employng Social Changes into Effective Education Dalton International Magazine, 2004, vol. , no. neuveden, s. 8-10.
RÝDL, K. Co přinesou školní vzdělávací programy? Rodina a škola, 2004, vol. LI, no. 1, s. 14-15. ISSN: 0035-7766.
RÝDL, K. K úskalím celoplošného testování žáků v zahraničí. Část 2. Učitelské noviny, 2004, vol. 107, no. 6, s. 21-23. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. Projektová metoda není objevem dneška Moderní vyučování, 2004, vol. X, no. 1, s. 2. ISSN: 1211-6858.
RÝDL, K. Za profesorem PhDr. Miroslavem Ciprem, DrSc. Pedagogika, 2004, vol. LIV, no. 1, s. 86-87. ISSN: 0031-3815.
RÝDL, K. Vzdělávací politika. Perspektivy malých škol Učitelské listy, 2004, vol. XIV, no. 9, s. 5. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. K úskalím celoplošného testování žáků v zahraničí. Část 1. Učitelské noviny, 2004, vol. 107, no. 5, s. 15-18. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. Education and the Muslim Minorities in the Czech Republic. In Educational Strategies among Muslims in the Context of Globalization. Some National Case Studies. Leiden - Boston: Brill, 2004. 16 s. ISBN: 90-04-13675-4.
RÝDL, K. Didaktické perspektivy inovujících procesů v rámci humanizace výchovy a vzdělávání. In Historie a perspektivy didaktického myšlení. . vyd. Praha: Karolinum, 2004. 8 s. ISBN: 80-246-0914-2.
RÝDL, K. Osobnost a dílo Prof. Dr. Josefa Cacha, CSc. v oblasti dějin výchovy, vzdělávání a školství. In J. Cach, J. B. Čapek, B. Uher a další představitelé dějin české a slovenské pedagogiky 2. poloviny 20. století. Přerov: Muzeum Komenského, 2004. s. 15-22 s. ISBN N.
RÝDL, K. Kvalita vzdělávání a její hodnocení. In Sborník příspěvků z mezinárodní konference 25 let Středoškolské odborné činnosti. Praha: IDM MŠMT ČR, 2004. s. 41-50 s. ISBN 80-86784-15-0.
RÝDL, K. Idea univerzitních svobod a dnešek. In Univerzita v novém miléniu. Plzeň: Aleš Čeněk, 2004. s. 313-320 s. ISBN 80-86473-62-7.
RÝDL, K. Duch Komenského v tradicích reformních škol na Zlínsku ve 30. letech 20. století Acta musealia : muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2003, vol. 13, no. 1, s. 39-41. ISSN: 0862-8548.
RÝDL, K. Evropská unie a vzdělávání Učitelské noviny, 2003, vol. 2003, no. 22-23, s. Příloha. ISSN: 0139-5718.
RÝDL, K. K počáteční přípravě učitelů v Anglii, Walesu a Francii Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C, Faculty of Humanities, 2003, vol. 2002, no. 8, s. 169-183. ISSN: 1211-6629.
RÝDL, K. Pojetí vzdělanosti a naše společnost Učitelské listy, 2003, vol. 10, no. 5, s. 4-5. ISSN: 1210-7786.
RÝDL, K. Inovace školských systémů. Praha: ISV, 2003. 281 s. ISBN: 80-86642-17-8.
RÝDL, K. - BROŽ, Z. Proměna školy. In Učím s radostí. Zkušenosti ? lekce ? projekty. . vyd. Praha: RWCT a Step by Step, 2003. 10 s. ISBN: 80-86106-09-8.
RÝDL, K. Úvodní slovo teoretika. In Jak navyknout žáky základních škol myslet, komunikovat a učit se. . vyd. Pardubice: FHS UPa, 2003. 1 s. ISBN: 80-7194-536-6.
RÝDL, K. Länderberichte: Zypern. In Atlas zum Menschenrecht auf Bildung und zur Freiheit der Erziehung (Schulfreiheit) in Europa. . vyd. Bochum: European Forum for Freedom in Education, 2003. 3 s. ISBN: N.
RÝDL, K. Länderberichte: Tschechien. In Atlas zum Menschenrecht auf Bildung und zur Freiheit der Erziehung (Schulfreiheit) in Europa. . vyd. Bochum: European Forum for Freedom in Education, 2003. 5 s. ISBN: N.
RÝDL, K. Länderberichte: Bulgarien. In Atlas zum Menschenrecht auf Bildung und zur Freiheit der Erziehung (Schulfreiheit) in Europa. . vyd. Bochum: European Forum for Freedom in Education, 2003. 4 s. ISBN: N.
RÝDL, K. Evropský rozměr pedagogického myšlení Josefa Úlehly a dnešek. In Materiály z odborné konference. Přerov: Muzeum Komenského, 2003. s. 15-18 s. ISBN N.
RÝDL, K. K pojetí inovace v transformaci vzdělávání. In Sborník statí z mezinárodní konference ?K otázkám srovnávací pedagogiky". Praha: Karolinum, 2003. s. 17-34 s. ISBN 80-246-0571-6.
RÝDL, K. Fenomén strachu ve výchově dětí. In Scientific Papers of the University of Pardubice, Series C. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2003. s. 179-189 s. ISBN 80-7194-515-3.
RÝDL, K. Herbartianismus als schulpädagogisches Konzept in Böhmen am Beispiel G. A. Lindners. In Herbarionische Konzepte der Lehrerbildung. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt, 2003. s. 55-64 s. ISBN 3-7815-1290-8.
RÝDL, K. Curriculumpolitik in der Tschechischen Republik. In Berufswissen des Lehrers und Bezugswissenschaften der Lehrerbildung. Leipzig: Universitätsverlag, 2002. s. 349-359 s. ISBN 3-93622-02-2.

Projects

The support of student scientific and presentation activities in the doctoral program History and master`s program Cultural History: research trends and current research methods in modern and contemporary history.
01.01.17 - 31.12.17
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

The support of student scientific and presentation activities in the doctoral program History and master`s program Cultural History: research trends and current research methods in modern and contemporary history.
01.01.16 - 31.12.16
Programme: Student Grant Competition
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator

Support of centralized teaching
01.01.15 - 31.12.15
Programme: Institutional developing plan
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator

Svaagata.eu
15.07.12 - 14.07.16
Programme: ERASMUS MUNDUS
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator

Integration and innovation of education within the study programs realized at University of Pardubice (IN2).
01.02.12 - 31.01.15
Programme: Operational Programme Education for Competitiveness
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.01.11 - 31.12.11
Programme: 4. Programme to support education in the fields of dentistry and engineering sciences
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.01.10 - 31.12.10
Programme: 1. Programme to promote mutual cooperation between universities in their areas of activity that can not be supported from operational programmes
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.04.08 - 30.11.08
Programme: Internal grants - Faculty of Arts and Philosophy
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.04.07 - 30.11.07
Programme: Internal grants - Faculty of Arts and Philosophy
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.03.07 - 30.11.07
Programme: Priority No. 1
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.03.07 - 30.11.07
Programme: Priority No. 1
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


28.02.06 - 30.11.06
Programme: Priority No. 1
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


28.02.06 - 30.11.06
Programme: Priority No. 1
Funded by:
Position on the project: Co-Investigator


01.02.06 - 30.11.06
Programme: Internal grants - Faculty of Arts and Philosophy
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.01.06 - 31.12.06
Programme: Development programs MEYS (indicator I)
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator


01.01.05 - 31.12.05
Programme: Priority No. 3
Funded by:
Position on the project: Principal Investigator