Skip to main content

Login for students

Login for employees

Publication detail

Pedagogický výskum: etické princípy v kontexte diagnostiky dieťaťa ohrozeného sociálnou agresiou
Authors: Jablonský Tomáš | Škoviera Albín
Year: 2020
Type of publication: kapitola v odborné knize
Name of source: Nástroje na posudzovanie agresie ohrozujúcej sociálne vzťahy v predškolskom veku
Publisher name: VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity
Place: Ružomberok
Page from-to: 35-59
Titles:
Language Name Abstract Keywords
cze Pedagogický výzkum: etické zásady v kontextu diagnostiky dítěte ohroženého sociální agresí Studie se zabývá čtyřmi klíčovými otázkami. Jedná se o ochranu účastníků výzkumu, participativní výzkumné postupy, diagnostiku dítěte zahrnutého do výzkumu a jejich reflexi při vlastní práci s dítětem a jeho rodiči. Výzkum. Etika. Diagnostika. Dítě. Rodič
eng Educational research: ethical principles in the context of diagnosing a child at risk of social aggression The study addresses four key questions. These are: the protection of research participants, participatory research procedures, the diagnosis of the child included in the research and their reflection in the actual work with the child and his/her parents. Research. Ethics. Diagnostics. Child. Parent